شناسهٔ خبر: 44175598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بغداد: متحدان آمریکا مانع نفوذتروریستها از سوریه به عراق نمی شوند

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند از نفوذ تروریست ها از سوریه به خاک عراق ممانعت نمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» که تحت حمایت آمریکا هستند از نفوذ تروریست ها از سوریه به داخل عراق جلوگیری نمی کنند.

بر اساس این گزارش، «تحسین الخفاجی» افزود که این نیروها نیروهای نامنظم هستند که بر مرز عراق و سوریه سیطره دارند و تعامل با آنها دشوار است.

الخفاجی گفت: در برخی مواقع تروریست‌ها برای نفوذ به عراق از آنها سوء استفاده می کنند و در برخی موارد نیز این نیروها در این خصوص سهل انگاری کرده یا دچار ضعف در سیطره بر مرز شده که این مسأله باعث می‌شود که تروریست‌ها به عراق نفوذ کنند.

این مقام عراقی با اشاره به مرز ۶۱۰ کیلومتری بین عراق و سوریه از نصب دوربین های کنترلی طی ۲۴ ساعت و برج های مراقبت و کنترل مرز در مکان های مورد احتمال برای نفوذ تروریست ها خبر داد و گفت که بزودی این مناطق بسته خواهد شد.

گفتنی است که نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد با حمایت آمریکا بخش های وسیعی از شمال شرقی سوریه را تحت سیطره درآورده و به دنبال خودمختاری هستند.

نظر شما