شناسهٔ خبر: 44175492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشکسوت دفاع مقدس:

بسیج، ظرفیتی برای کنترل قیمت‌ها

کرمانشاه- ایرنا- یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس، حضور بسیجیان در جامعه را مایه دلگرمی مردم و حتی مسوولان دانست و گفت: به میدان آمدن بسیجیان می‌تواند در کنترل قیمت‌ها بسیار مؤثر باشد.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی راد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه شاهد افسارگسیختگی افزایش قیمت ها هستیم و دستگاه های نظارتی بخوبی می توانند از ظرفیت بسیج برای نظارت بر اصناف کمک کنند.

کرمی راد تاکید کرد: حتی بسیج کمک خوبی برای ضابطان قضایی برای مقابله با سودجویان و محتکران خدا نترس باشد.

وی شجاعت و نترس بودن را خصلت اصلی بسیج برشمرد و ابراز امیدواری کرد که حضور بسیجیان در شرایط فعلی اقتصادی منجر به آرامش در جامعه و کنترل قیمت ها شود.

عرصه های حضور بسیجیان در جامعه

این فرمانده اسبق نظامی در ادامه حضور بسیجیان در بحران هایی مانند سیل و زلزله را درخشان توصیف کرد و گفت: بسیجیان از جنس مردمند و همواره به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم هستند.

کرمی راد افزود: در زلزله کرمانشاه نیز شاهد ایثارگری بسیجیان بودیم و همراهی آنها با خیرین بسیاری از خرابی های زلزله را آباد کرد.

حضور بسیجیان در بخش بهداشت و درمان نیز دیگر موضوعی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: در گذشته شاهد کمک بسیج به موضوع واکسیناسیون بوده ایم امروزه نیز عرصه مقابله با شیوع کرونا را داریم.

این پیشکسوت دفاع مقدس در ادامه تفکر بسیجی را منجر به دستیابی به دانش و فناوری روز دانست و گفت: با روحیه بسیجی در طول ۴۱ سال گذشته دستاوردهای خوبی در دستیابی به تکنولوژی های روز مانند دانش هسته ای، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و ساخت تجهیزات نظامی بازدارنده داشته ایم.

کرمی راد، روحیه بسیجی امثال حسن تهرانی مقدم را بیمه کننده کشور و نظام در برابر توطئه های دشمنان دانست.

تفکر و سلوک انقلابی

وی در ادامه مبنای تفکر بسیجیان را نیز آموزه های دینی و انقلابی دانست و گفت: همین موضوع باعث شده تا حضور بسیجیان در عرصه های مختلف همراه با بصیرت و آگاهی باشد.

این نماینده اسبق کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مردم را صاحب اصلی انقلاب و نظام دانست و گفت: بسیجیان نیز از جنس همین مردمند که خود را سرباز امام و ولایت می دانند.

به گفته کرمی راد، دشمنان همواره به دنبال ایجاد فتنه های زیادی در کشور بوده اند و این بسیجیان بوده اند که با ایثارگری پا به عرصه گذاشته اند تا آتش فتنه دشمن خاموش شود.

نظر شما