شناسهٔ خبر: 44175451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین اخبار استان کرمان در هفته ای که گذشت

کرمان - ایرنا - واریز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از معادن کرمان به خزانه و درگذشت نماینده پیشین ولی فقیه حضرت آیت الله جعفری از مهمترین اخبار استان طی هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

۱- آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین کرمان عصر روز  شنبه در ۸۹ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

پیکر مرحوم آیت الله جعفری روز دوشنبه پس از تشییع خانوادگی در آرامستان مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان به خاک سپرده شد.

۲- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان کرمان گفت: امسال این استان سه هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان از محل ظرفیت معادن به خزانه واریز کرده اما سهم استان تاکنون به میزان واریزی برگشت نشده است.

۴- رییس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۱۳۸ نفر از محکومان مالی با پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان از محل کمک های مومنانه در راستای نهضت آزادسازی محکومان مالی در مرحله نخست اجرای طرح مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

۵- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال کتاب درقالب اجرای طرح پاییزه کتاب ۹۹ در این استان فروخته شد.

۶- فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از رونمایی ۱۵۰ نماد (المان) شهری تا قبل از مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درشهر کرمان خبر داد.

۷- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: به مناسبت هفته بسیج و بمنظور خدمت رسانی به مردم مناطق محروم، تیم سیار این شبکه با همراهی بسیجیان تعداد ۶هزار قطعه طیور بومی و ۳۰۰ راس دام سنگین را بطور رایگان واکسینه کردند.

۸- رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان بیان اینکه این بیمارستان از ابتدای شیوع کرونا به عنوان یکی از مراکز اصلی ارائه دهنده خدمت به این بیماران بوده است، افزود: از ابتدای اسفند ماه ٩٨ تاکنون سه هزار و ۵۰۵ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان بستری شده اند که ۹۰ درصد بیماران بهبود یافتند.

۹- سه هزار کلاه ‌ایمنی با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندهی قرارگاه پلیس‌راه جنوب کرمان طی یک هفته گذشته به موتورسواران این منطقه اهدا شد.

۱۰- شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بخش سیدالشهدای مقاومت با حضور مسوولان کشوری و استانی در کرمان به کار خود پایان داد.

۱۱- فرمانده سپاه ثارالله کرمان از راه‌اندازی ۳۰ نقاهتگاه با یکهزار تخت‌خواب برای بیماران کرونایی این استان خبر داد.

۱۲- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: با تلاش های انجام گرفته برای اولین بار طرح همسان‌سازی مستمری‌ها در این استان اجرا شد.

۱۳- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از راه‌اندازی پویش «سهم من» با هدف حمایت از دانشجویان کم‌بضاعت در منطقه جنوب کرمان خبر داد.

۱۴- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه برداشت زعفران از نیمه آبان ماه شروع شده و تا اواخر پاییز ادامه دارد، گفت: این استان رتبه چهارم را به لحاظ سطح زیرکشت زعفران در کشور را به خود اختصاص داده است.

۱۵- رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قالیبافان متقاضی بیمه که تاکنون برای بیمه قالیبافی اقدام نکردند، می‌توانند تا ۱۸ آذر ماه جاری با مراجعه به شعبه های این سازمان در سراسر استان از مزایای یک سال بیمه رایگان دولت بهره‌مند شوند.

۱۶- فرمانده سپاه ثارالله کرمان از توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این استان به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

۱۷- لشکر وابستگان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان در کرمان آغاز بکار کرد.

نظر شما