شناسهٔ خبر: 44175253 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورزشکاران چه زمانی باید موز بخورند؟

موز حاوی عناصر غذایی بسیار زیادی بوده که مصرف آن برای ورزشکاران بسیار مفید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الکوثر، موز یک میان وعده بسیار عالی برای استفاده همزمان با انجام تمرینات ورزشی است که هم راحت هضم می‌شود و هم حاوی عناصر غذایی زیادی است اما موز را باید قبل از ورزش بخوریم یا پس از آن؟

پاسخ به این پرسش به میل به خوردن این میوه بستگی دارد. پایگاه «هلث لاین» نوشت که خوردن موز پس از ورزش به سرعت بخشیدن در روند بهبود عضلات کمک می‌کند همچنین مغذی و به طور خاص غنی از آب و کربوهیدرات به شمار می‌رود.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر این، مصرف خوراکی‌های غنی از کربوهیدرات پس از ورزش به ترشح هورمون انسولین کمک می‌کند. هورمون انسولین به انتقال قند از خون به سلول‌های عضلانی کمک می‌کند.

خوراکی‌های غنی از کربوهیدرات مانند موز غالبا بلافاصله پس از ورزش و همراه با یک منبع پروتئین به عنوان روشی برای کمک به ماهیچه‌های در حال رشد و رو به بهبود مصرف می‌شود.

در مقابل، متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از ورزش یک عدد موز بخورید تا انرژی دریافت کرده و حداکثر انرژی را در حین ورزش تولید کنید.

در پایان این گزارش آمده است که خوردن موز به هدف مورد نظر از آن بستگی دارد. اگر فردی بخواهد التهاب را کاهش دهد و سرعت بهبودی عضله را تسریع ببخشد، توصیه می‌شود موز را پس از ورزش تناول کند، اما اگر هدف از مصرف موز انجام تمرینات ورزشی با قدرت و نشاط باشد، توصیه می‌شود کمی قبل از ورزش آن را بخورید.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما