شناسهٔ خبر: 44175225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شیشه فروش:

آماده باش مدیریت بحران اصفهان برای حوادث جوی/ خسارت واحدهای حریم رودخانه جبران نمی شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده باش این ستاد برای کنترل و پیشگیری از وقوع حوادث جوی احتمالی در چهار روز پیش رو خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در سطح استان اصفهان برای کنترل و پیشگیری از حوادث جوی خبر داد و اظهار کرد: برپایه پیش بینی اداره هواشناسی استان فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز در مناطق غربی اصفهان آغاز می‌شود و برف و باران تا امروز -جمعه- نیمه جنوبی به ویژه سمیرم را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد: این امواج روز شنبه علاوه بر غرب و جنوب استان، مناطق مرکزی به ویژه شهر اصفهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با ورود جبهه جنوبی مدیترانه‌ای از روز یکشنبه تا دوشنبه بارش‌ها شمال و شمال غرب استان را نیز فرا می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وقوع سیل در این کلان‌شهر در روزهای پیش رو، گفت: مرجع رسمی اطلاع رسانی در این باره اداره هواشناسی است و متناسب با آنچه که به ما اعلام کردند، هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل انجام شده است و مناسب با پیش بینی هواشناسی اقدام خواهیم کرد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه تمهیدات لازم از ابتدای سال تاکنون در نظر گرفته شده و ستاد سیل از بهار امسال در مناطق مختلف استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همکاری بنیاد مسکن به پاکسازی مسیر رودخانه‌ها از رسوبات و نخاله‌ها و بازگشایی دهانه رودخانه‌ها مکلف شدند.

وی با اشاره به اینکه تجارب سیلاب‌های گذشته بررسی و استراتژی پیشگیری از سیل در استان تدوین و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است، گفت: با توجه به ناپایداری‌های جوی پیش رو جلسه مدیریت بحران استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و ستادهای سیل در شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان آماده‌باش شدند و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در ۴۲ پایگاه جاده‌ای مستقر می‌شوند و مقرر شد تجهیزات لازم و اقلام امدادی برای همه شهرستان‌ها را تعبیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین در ۴۲ راهدارخانه تجهیزات امداد زمستانی از جمله ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات و ۷۵۰ نیروی اداره راهداری مستقر هستند و تمهیدات برای مناطق برف‌گیر، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی غرب و جنوب استان از جمله سمیرم و فریدون‌شهر در نظر گرفته شده و توناژ نمک و شن مناسب برای بازگشایی معابر تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی موظف شدند سیل بندهای اطراف شهرک‌ها را برای جلوگیری از خسارات حوادث جوی تقویت کنند، ادامه داد: اداره راه و شهرسازی با هدف حفاظت جاده‌ها در مناطق سیل خیز، سیل بندها را بررسی و مرمت می‌کند؛ همچنین به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ کردیم که همه مالکان با همکاری جهاد باید قنوات خود را در برابر سیل ایمن کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۶۲ تیم گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها را برعهده دارند، بر ضرورت آزادسازی حریم رودخانه تاکید و اظهار کرد: افرادی که حریم رودخانه دخل و تصرف می‌کنند مورد پیگرد قانون قانونی قرار می‌گیرند و دولت برای کسانی که حریم رودخانه را تصرف کرده‌اند اعم از واحد مسکونی و زمین کشاورزی در صورت وقوع سیل جبران خسارت نمی‌کند.

شیشه فروش با بیان اینکه دهیاری‌ها در محورهای پرتردد و مستعد بارش با تجهیزات مقابله با یخ زدگی آماده‌باش هستند، اضافه کرد: پلیس راه و راهداری در صورت یخ زدگی راه‌های دارای سابقه حوادث محدودیت ترددها را اعلام خواهند کرد؛ همچنین شرکت‌های خدمات آب، برق و گاز آماده‌باش هستند در این مدت شبکه‌ها دچار آسیب نشود و در صورت بروز مشکل و وقفه در شبکه‌های آب، برق و گاز، اقدام کنند.

نظر شما