شناسهٔ خبر: 44174870 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران: امکان مباحثه طلاب و اساتید در بستر فضای مجازی فراهم شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در فضای آموزش مجازی نیازمند ارتقای سطح آموزش هستیم و تاکنون نیز راهکارهایی برای این موضوع مشخص کرده‌ایم، فعال‌سازی بستر مباحثه میان طلاب و اساتید یکی از این راهکارهاست که برای نخستین بار صورت گرفته است.

به گزارش شفقنا، مهندس علی طائی زاده در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین انجام شد، اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته پهنای باند مدارس علمیه خواهران را با یک کار فشرده و جهادی بیش از چهار برابر افزایش دادیم که روش‌های مطلوب مورد استفاده منجر به کاهش هزینه‌ها شد.

او اضافه کرد: در گذشته در هر مدرسه در زمان واحد یک جلسه ویدیو کنفرانس برگزار می‌شد اما بعد از افزایش پهنای باند مدارس امکان برگزاری چندین جلسه ویدیوکنفرانس به صورت هم‌زمان در یک مدرسه فراهم شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اکنون همه اساتید به سامانه ویدیو کنفرانس دسترسی دارند و معاونان و مدیران سازمان‌ها نیز از این بستر بهره‌مند هستند به همین علت هماهنگی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کم‌ترین هزینه انجام می‌شود.

او ادامه داد: کار دیگری که در راستای حمایت از آموزش داشتیم این بود که سامانه کتابخوان امین را با استفاده از ظرفیت‌های موجود راه‌اندازی کردیم؛ در این راستا منتخب کتب مرتبط با کتب درسی را که بیش از هفت هزار عنوان بوده است در نرم افزار موبایلی امین گنجانده‌ایم.

طائی‌زاده گفت: نرم‌افزار امین بر اساس دروس انتخاب واحد طلاب به آن‌ها کتب‌های مرتبط را پیشنهاد می‌دهد و این کتب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که برای رسیدن به این دستاورد، منابع اصلی و فرعی هر درس را شناسایی کرده و در نرم افزار امین ارائه داده‌ایم.

او اضافه کرد: با استفاده از بستر نرم‌افزار امین محتواهای آموزشی که در قالب‌هایی همانند سی دی ارائه می‌شد را طی تفاهم‌نامه‌ای به صورت رایگان در اختیار طلاب قرار داده‌ایم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در دوران کرونا مجموعه‌های مرتبط با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به واسطه پراکندگی نمی‌توانستند در یک زمان آنلاین شوند و در یک جلسه حضور یابند به همین علت تامین تجهیزات و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به افراد را در دستور کار خود قرار دادیم.

او عنوان کرد: در تابستان کلاس آموزشی برای اساتید و طلاب برگزار کردیم و از اساتید نیز امتحان گرفتیم تا استادی که حداقل توانایی کار با کامپیوتر را دارد بتواند به تدریس مجازی بپردازد.

طائی زاده اظهار کرد: ما در آموزش‌های مجازی یک تجربه ۱۵ ساله داریم به هیمن علت نسبت به بسیاری از مجموعه‌ها جلو هستیم و اکنون پشتیبانی مجازی برخی از دانشگاه‌ها و مجموعه‌های مهم کشور را بر عهده داریم.

او عنوان کرد: در فضای آموزش مجازی نیازمند ارتقای سطح آموزش هستیم و تاکنون نیز راهکارهایی برای این موضوع مشخص کرده‌ایم، فعال‌سازی بستر مباحثه میان طلاب و اساتید یکی از این راهکارهاست که برای نخستین بار صورت گرفته است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دانشگاه‌های کشور به صورت پراکنده عمل می‌کنند اما ما به صورت متمرکز کار آمورش را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم علاوه بر کاهش هزینه‌ها، نظارت و مدیریت بر فعالیت‌ها را نیز داشته باشیم.

نظر شما