شناسهٔ خبر: 44174497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طلایی: هیچ کاری برای قهرمانان نمی‌کنند/ به پسرم گفتم ما راه را اشتباه رفتیم

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: چندین بار پسرم را که کشتی‌گیر است، نصیحت کردم تا بداند اگر قهرمان شود برای دل خودش و مملکتش است و از حمایت خبری نیست.

صاحب‌خبر -

محمد طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در واکنش به انتشار فیلم دست‌فروشی قهرمان کشتی نوجوانان جهان اظهار داشت: او فرنگی‌کار بود و در اردوی تیم‌های ملی دیده بودمش. آخر این داستان به مسئولان برمی‌گردد. اگر مسئول، مسئولیت‌پذیر باشد بررسی می‌کند. ما، به قهرمانی که با تلاش خودش، سالم مانده و با هزار سختی و مکافات خودش را به سطح ملی و مدال جهانی رسانده است، رسیدگی نمی‌کنیم و بعد مرکز بازپروری درست می‌کنیم که برای یک جوان کلی هزینه کنیم که سالم شود. هر دو کار باید انجام شود، اما وقتی جوانی خودش سالم است و حتی برای کشور افتخارآفرینی می‌کند، باید از او حمایت کرد. یعنی ما کسی را که خودش نمره‌اش بیست شده است، رها کرده‌ایم.

سرمربی تیم کشتی نوجوانان با اشاره به روزهای سخت دوره قهرمانی خودش، تصریح کرد: یادم هست وقتی قهرمان جهان شدم یکی از مسئولان وقت، به من گفت «من سن تو بودم خانه نداشتم، خانه می‌خواهی چه کار؟!». تا سومین فرزندم هم به دنیا آمد، مجبور بودم در لیگ کشتی بگیرم که بتوانم خانه بخرم. بابت نقره جهان 400 هزار تومان گرفتم که آن زمان موتور هوندا، 800 هزار تومان بود. موتور خریدم چون برایم هزینه رفت و آمد به تمرین سنگین بود و نمی‌توانستم پول تاکسی بدهم. در کراسنویارسک که قهرمان شدم با جوایز این مسابقه و بازی‌های آسیایی و وام مسکن، یک خانه کوچک خریدم که بعداً با قرارداد لیگ توانستم خانه‌ام را کمی بزرگ‌تر کنم. جایزه سومی جهان که حقم را خورده بودند هم چهار پنج میلیون تومان بود. در واقع هر چیزی که گرفتم از لیگ بود.

طلایی در مورد اینکه قبلاً قهرمانان کشتی به استخدام شرکت نفت درمی‌آمدند، خاطرنشان کرد: سال 1999 با ماهی 35 هزار تومان استخدام ذوب‌آهن شدم، تا همین اواخر هم حقوقش چیزی نبود. بعد استعفا دادم و به استخدام شرکت نفت درآمدم و در تقسیمات، کارمند شرکت گاز شدم. الان 9 ماه است که حقوقی نگرفته‌ام. مرتب جلوی نامه ما را می‌گیرند. می‌دانند در اختیار تیم ملی هستیم، ولی سنگ‌اندازی می‌کنند. خوب است که حداقل لیگ برگزار می‌شود. همیشه همین بوده است. از همان سال 2002 فهمیدم که گلایه کردن فایده ندارد و هیچ کاری برای قهرمان نمی‌کنند.

سرمربی پیشین تیم جوانان با اشاره به گلایه‌های محسن مدهنی و طرح مشکلش در فضای مجازی، تأکید کرد: مشکل این است که نامهربان شده‌ایم. امیرالمومنین (ع) می‌گوید خودت را جای دیگران بگذار تا مشکلات آنها را ببینی. آن موقع فقط نیاز داشتیم مسئول ورزش، ما را درک کند، اما باید وقت می‌گرفتیم برویم آنها را ببینیم. ما راه اشتباه می‌رفتیم، چندین بار پسرم را که کشتی‌گیر است، نصیحت کردم. او باید بداند اگر قهرمان شود برای دل خودش و مملکتش است، از حمایت خبری نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

محمد طلایی در مورد اینکه پسرش در کشتی چه وضعیتی دارد، نیز گفت: او 19 ساله است. تا آمد خودش را نشان دهد، رباط پاره کرد. یک بار هم دستش شکست. شانس آورد که تحت بیمه ما بود، وگرنه هزینه‌های عمل جراحی‌اش خیلی سنگین می‌شد. کشتی همین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما