شناسهٔ خبر: 44174495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جشنواره جهادگران علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد

همزمان با هفته بسیج جشنواره جهادگران علم و فناوری آذربایجان شرقی در سالن جاسات سپاه عاشورا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا در این با اشاره به ظرفیت بسیج در کلام امام راحل گفت: حضرت امام خمینی(ره) بسیج را یک نهاد اجتماعی با ابعاد متعدد خواندند، نهادی که صرفا نظامی نیست که فقط در مقابل دشمن بایستد بلکه بسیج یک نهاد وسیع است که پاسخگوی نیازهای انسانی در ابعاد مختلف است.

الیاس گلمحمدزاده اافزود: در کلام مقام معظم رهبری نیزبسیج یعنی به صحنه آمدن، به میدان چالش های حیاتی و اساسی وارد شدن. در شرایط فعلی نیز نشان می دهد نهاد مقدس بسیج در هرعرصه ای که وارد شده توانسته است با کمترین هزینه بیشترین کارایی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه هنوز برخی افراد تصور می کنند تشکیل بسیج صرفا برای بعد نظامی است افزود: بسیاری از افراد تضور می کنند بسیج به خاطر رفع خطرات نظامی ایجاد شده است در حالی که وقتی امام راحل و بزرگوار دستور تشکیل بسیج را صادر کرد حرفی از جنگ نبود. امروز انتظار از بسیج خیلی بالا است ، انتظار است بسیج در محورهای مختلف تحول آفرین باشد. بسیج باید به عنوان الگو بودن و الگوسازی مطرح شود و تفکر بسیجی از طریق نخبگان در جامعه گسترش یابد.
گلمحمدزاده با اشاره به اینکه دشمن بر روی نخبگان از عنصر نفوذ استفاده می کند بیان کرد:نخبگان در الگوسازی جامعه نقش بسیار مهمی دارند بر این اساس است بیشترین نفوذ دشمنان در بخش نخبگان است، نخبگان اقتصادی، علمی، امنیتی و سایر افراد نخبگان در تیررس دشمنان هستند در حالی که اگر نخبگان با بصیرت باشند دشمنان هرگز موفق نمی شوند.
وی با اشاره به همه گیری و شیوع ویروس کرونا در جامعه انسانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث کنترل بیماری کرونا تنها امید ما به نخبگان بسیجی است، نخبگان بسیج اساتید و بسیج جامعه پزشکی طرح های مختلف را بررسی و ارزیابی کرده و یک راهکار مناسب برای کنترل ویروس کرونا ارائه دهند.

جشنواره جهادگران علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی نیز عرض تبریک هفته بسیج با اشاره به احصاء چالش ها و مشکلات توسط نخبگان گفت: طی ماه های گذشته و در جلسات مختلف 200 چالش از سوی نواحی و معاونت های علمی و پژوهشی در 10 کارگروه اعلام شده و نخبگان درباره حل مشکلات راهکارهای مختلفی ارائه داده اند.
نادر ارسلانی با اشاره به کارگروه های فعال خانه نخبگان سازمان بسیج علمی افزود: کارگروه بازاریابی و تجاری سازی،صنعت، محیط زیست، فناوری، بیوتکنولوژی، تدبر در قرآن، گیاهان دارویی از جمله کارگروه هایی هستند که در خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی فعال بوده و در مورد چالش های استانی تحقیق می کنند.
وی ادامه داد: از طرح های دریافت شده20 طرح در حوزه زیست فناوری و کشاورزی برگزیده شده و سه طرح کشاورزی به عنوان برگزیده انتخاب شده است.
بنابه گفته وی 30 طرح نیز در بخش اختراعات انتخاب شده اند که از بین آنها نیز سه طرح برگزیده جشنواره جهادگران علم و فناوری شده است.
ارسلانی با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف تصریح کرد: نخبگان نواحی در شهرستان و تبریز در مرحله اول چالش های و مشکلات مربوط در زمینه های مختلف را احصاء کرده و بعد از ارزیابی مشکلات و موانع کارگروه های شهرستانی ایجاد شود و با توجه به فرصت ها و ظرفیت های موجود راهکارهای متناسب با شهرستان ارائه شده و در قالب مطالبه گری مطرح شود.
وی تاکید کرد: همکاران در نواحی علمی در شهرستان ها تا اول بهمن ماه فرصت دارند مشکلات مربوط به شهرستان خود راهمراه با راهکارهای اجرایی و عملیاتی به سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری اعلام کنند.
در پایان این جشنواره از دو طرح دانش محور با عنوان « سنجش میزان انحراف گردن و میزان بهبود آن « و طرح « دستگاه نوردرمانی برای درمان آکنه و ولگاریس و جوان سازی پوست » رونمایی گردید.

 

نظر شما