شناسهٔ خبر: 44174488 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

منابع مالی آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطین ته کشید

«آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا) اعلام کرد منابع مالی این سازمان به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا) گفته برای نخستین بار در تاریخ منابع مالی‌اش به اتمام رسیده و تا پایان سال جاری میلادی، پولی در اختیار ندارد.

آنروا برای تأمین منابع مالی به کمک‌های اعضای سازمان ملل و اتحادیه اروپا وابسته است. این سازمان گفت که منابع مالی رسیده به آن طی سال‌های گذشته به شدت محدود بوده است.

«فیلیپ لازارینی»، مدیر این آژانس در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه در غزه گفت گفت که این سازمان در «لبه پرتگاه» قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: «ولی من هنوز معتقدم که می‌توانیم از سقوط جلوگیری کنیم. اگر جامعه بین‌المللی الان همبستگی نشان دهند ما می‌توانیم از سقوط جلوگیری کنیم.»

آنرا چند هفته پیش اعلام کرده بود باید تا پایان ماه نوامبر میلادی ۷۰ میلیون دلار درآمد جمع‌آوری کند وگرنه قادر به پرداخت دستمزد هزاران نفر از کارکنان خود تا پایان سال نخواهد بود.

شبکه خبری الجزیره می‌گوید آنروا در آن زمان به کل کارکنانش که ۲۸۰۰۰ نفر را شامل می‌شوند پیام داده بود که مجبور خواهد بود حقوقشان را تا پایان سال جاری میلادی با تأخیر پرداخت کند.

لازارینی خاطرنشان کرد میزان کمک‌های ارسال شده به آنروا کمترین حد از سال ۲۰۱۲ بوده است. او گفت این اتفاق در شرایطی رخ داده که آوارگان فلسطینی به دلیل اثرات بیماری «کووید-۱۹» با نیازهای بیشتری مواجه هستند.

آنروا علاوه بر این هشدار داد که نظام بهداشتی در غزه به دلیل اثرات ویروس کرونا درآستانه فروپاشی قرار دارد.

آنروا برای امدادرسانی به ۷۰۰ هزار فلسطینی که در شرایط جنگی مربوط به تأسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ مجبور به ترک خانه و کاشانه‌شان شده بودند تشکیل شد.

این سازمان، به نزدیک به ۵.۵ آواره فلسطینی در کرانه باختری و منطقه تحت محاصره غزه خدماتی در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، غذایی و غیره ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما