شناسهٔ خبر: 44174095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اتحادیه عرب درگذشت رئیس حزب «الامه» سودان را تسلیت گفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- احمد ابوالغیط درگذشت «صادق المهدی» رئیس حزب الامه و نخست وزیر اسبق سودان را به علت ابتلا به ویروس کرونا تسلیت گفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز (پنج‌شنبه) در پیامی درگذشت «صادق المهدی» رئیس حزب الامه سودان و نخست وزیر اسبق این کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا را تسلیت گفت.

او گفت: تاریخ صادق المهدی را به عنوان رئیسی بزرگ و فرزانه به یاد خواهد آورد که به گفتگوی سیاسی به عنوان وسیله ای برای پیشبرد امور کشورش ایمان داشت و زندگی خود را در راه دفاع از میهن و هویت عربی خود فدا کرد.

ابوالغیط افزود: درگذشت صادق المهدی را به دولت و ملت سودان و همچنین حزب الامه سودان و خانواده و دوستداران او تسلیت می گوییم.

«صادق المهدی» نخست‌وزیر اسبق سودان که ریاست حزب «الامه» را بر عهده داشت، دیشب به اثر ابتلا به کرونا در ۸۵ سالگی در بیمارستانی در امارات جان باخت.

او رهبر حزب الامه و آخرین نخست وزیر سودان قبل از روی کار آمدن عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور در سال ۱۹۸۹ میلادی بود زیرا بعد از آن سمت نخست‌وزیری سودان به دستور البشیر منحل شد.

صادق المهدی بیش از ۷ سال از عمر خود را در زندان‌های سودان سپری کرد و چند سال نیز در تبعید به سر برد. حزب الامه به ریاست او بزرگترین حزب سیاسی سودان و مخالف شدید عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی است.

صادق المهدی چند روز قبل از اعلام عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با توافق سازش اعلام کرد و گفت: موضع حزب الامه در قبال روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک موضع اصولی است و مبتنی بر موضع کشورهای عربی نیست و نوعی «باجگیری» است که سودان با چانه زنی برای دریافت کمک مالی ناچیز در قبال عادی سازی روابط با تل آویو به انجام آن اقدام کرده است.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما