شناسهٔ خبر: 44173841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پاسخ FIFPro و EA Sports به ادعاهای زلاتان

کمپانی EA Sport و FIFPro به سخنان زلاتان ابراهیموویچ و مدیربرنامه او پاسخ دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، زلاتان ابراهیموویچ ابتدای هفته با انتشار یک توئیت نسبت به حضور و استفاده از چهره اش در بازی فیفا اعتراض و اعلام کرد که این کار بدون اجازه او صورت گرفته است.پس از انتشار این توئیت، مینو رایولا مدیربرنامه زلاتان که ایجنت بازیکنان زیادی در دنیای فوتبال است نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گرت بیل ستاره تاتنهام نیز به این پویش پیوست.مینو رایولا به رسانه تلگراف گفت که 300 بازیکن در سراسر جهان نسبت به استفاده از اسم و چهره شان در این بازی معترض هستند و آنها خواهان دریافت غرامت هستند.


اما FIFPro در بیانیه ای محکم به میرور گفت: با توجه به گزارش های اخیر رسانه ها، FIFPro مایل است نحوه به دست آوردن حقوق تصویری بازیکنان و نقش خود را در دفاع از حقوق شغلی فوتبالیست های حرفه ای در سراسر جهان روشن کند.


در این بیاینه آمده است: "FIFPro ، یک سازمان غیرانتفاعی، از طریق اتحادیه های منتشر کننده در نزدیک به 60 کشور جهان است که حقوق انتشار تصویر و چهره بازیکنان را به دست آورده است. این حقوق در اختیار صنعت الکترونیکی و سایر مشتریان صنعت بازی های ویدیویی قرار دارد.


همچنین این شرکت گفته است: اتحادیه های عضو FIFPro تصمیم می گیرند که چگونه از درآمد تولید شده استفاده کنند یا با توزیع مستقیم بودجه بین بازیکنان یا ارائه خدمات در انواع متفاوتی مانند مشاوره حقوقی، برنامه ریزی شغلی دوم و کمک های روحی و جسمی این درآمد را هزینه کند.

 


همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: "FIFPro در حال تماس با بازیکنان و نمایندگان آنها است که اخیراً نگرانی هایی را ایجاد کرده است تا بتوانیم به ابهامات و سوالات آنها پاسخ دهیم. از آنجا که بیماری همه گیر COVID-19 به شدت بر صنعت فوتبال تأثیر می گذارد، ما به اتحادیه های عضو خود افتخار می کنیم که از دهها هزار فوتبالیست در سراسر جهان حمایت کرده اند."


ناشر بازی EA Sports نیز در ادامه توضیح داد : مینو رایولا نماینده بازیکنان محترمی است که ما سالها با آنها همکاری کرده ایم، از جمله در سال جاری که ارلینگ هالند در کار بازاریابی بازی FIFA 21 کمک زیادی به این شرکت کرد. 


در ادامه بیانیه آمده است: ما همچنین با زلاتان ابراهیموویچ که از سال 2002 در تمام بازی های فیفا ظاهر شده و به عنوان بخشی از تجربه این بازی به طور منظم جوایز دریافت کرده است و ما از یک رابطه کاری عالی برخوردار بوده ایم.


آنها همچنین در ادامه خطاب به گرت بیل مهاجم تاتنهام که در کنار ابراهیموویچ نسبت به حضورش در این بازی معترض شده بود، نکاتی را منتشر کرده اند.
در این بیانیه آمده است: گرت بیل، شرکت الکترونیکی Elleven از بازی FIFA به عنوان یک بستر اصلی برای ورزشکاران حرفه ای خود استفاده می کند و ما اطمینان داریم که گرت و تیمش ارزش قابل توجهی در همکاری با ما دارند.

نظر شما