شناسهٔ خبر: 44173647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح عملکرد سه نماینده خوزستان در هفته سوم لیگ برتر فوتبال

یک مربی فوتبال به تشریح عملکرد سه نماینده فوتبال خوزستان مقابل رقیبان خود در هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امین سبحانی، مربی لژیونر خوزستانی در گفت‌وگو با ایلنا عملکرد نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور را به شرح زیر تشریح نمود:

 

گل گهر سیرجان _ فولاد خوزستان

در این بازی جذاب و مهیج، تیم گل گهر سیرجان بازی را هجومی آغاز کرد و سعی داشت در همان دقایق ابتدایی توانایی خود را به حریف دیکته کند که نفوذ ذکی پور در دقیقه ۴ بازی با بی‌احتیاطی موسی کولی بالی همراه بود و توسط داور پنالتی گرفته شد که توسط گادوین منشا به گل اول بازی و گل گهر تبدیل شد.

در ادامه، با مرور دقایق بازی تیم فولاد با جو زمین آشنایی بیشتری پیدا کرد و توانستند خود را در زمین پیدا کنند و شاهد بازی زیبا، درگیرانه و فیزیکی دو تیم بودیم.

هر دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای بر روی دروازه‌های یکدیگر داشتند، که در دقیقه ۴۱ قاسمی نژاد با دیدی عالی فضای خالی در سمت چپ را پیدا کرد و با پاس خوب، درخشان مهر را صاحب توپ کرد که این بازیکن با نفوذ به محوطه جریمه گل گهر اقدام به شوت به سمت دروازه میزبان نمود که توسط حقیقی دفع شد و توپ برگشتی در محوطه جریمه توسط قاسمی نژاد به گل تبدیل شد و فولاد در بهترین زمان ممکن بازی را به تساوی رساند و با روحیه‌ای مضاعف به رختکن رفت.

در نیمه دوم، تیم فولاد با تمرکز بیشتری بازی را شروع کرد و توانستند با ارائه بازی با تراکم بالا و پرس شدید، از بازی‌سازی و ایجاد موقعیت خطرناک توسط تیم خوب گل گهر سیرجان جلوگیری کنند و نبض بازی را تا آخر بازی به دست بگیرند.

نکته مشهود این بازی، دوندگی هر دو تیم تا دقایق پایانی بود که نشان دهنده پتانسیل بالای بدنی دو تیم مخصوصاً تیم فولاد هست، این نقطه قوت فولاد در این فصل سبب ایجاد موقعیت و فشار دوچندان در دقایق انتهایی بازی بر روی تیم گل گهر شد که توپ ارسالی به محوطه جریمه در دقیقه ۹۲ با برخورد به دست مدافع گل گهر، توسط داور بازی پنالتی تشخیص داده شد ولی ساسان انصاری قدر این موقعیت را ندانست و با نواختن توپ به تیرک دروازه و اوت شدن توپ نتوانست کامبک رؤیایی متوالی تیم فولاد را رقم بزند.  

 

شهر خودرو _ صنعت نفت آبادان

هر دو تیم بازی را با احتیاط آغاز کردند و در ابتدا سعی نمودند همدیگر را ارزیابی کنند و اکثر دقایق بازی در نیمه اول در مرکز زمین دنبال می‌شد و تا دقیقه ۳۰ خطر خاصی بر روی دروازه‌ها اتفاق نیفتاده، در این نیمه مالکیت توپ بیشتر در اختیار تیم صنعت نفت بود و در دقایق پایانی نیمه اول، حضور بیشتری در محوطه جریمه شهر خودرو داشت ولی نتوانست خطر جدی را بر روی دروازه این تیم به وجود آورد و هر دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به رختکن رفتند تا دستورات تاکتیکی مربیان خود را دریافت کنند.

در نیمه دوم سرعت بازی کمی بیشتر شد و در دقیقه ۵۲ بازیکنان تیم شهر خودرو ضربه ایستگاهی خوبی چسبیده به خط محوطه جریمه کسب کردند که به‌صورت خطرناکی از بالای دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.

در نیمه دوم، بازی درگیرانه و پرفشار دنبال شد که سوت‌های مکرر داور در دقایقی از بازی باعث افت جریان بازی می‌شد، به‌مرور تیم شهر خودرو توانست خود را به محوطه جریمه صنعت نفت نزدیک کند و موقعیت‌هایی به وجود آوردند.

در دقیقه ۸۱ توپ ارسالی از کرنر به تیر یک صنعت نفت توسط موسوی بازیکن شهر خودرو با ضربه سر شارژ شد که با جایگیری بد دروازه‌بان صنعت نفت و خوش‌شانسی خودرویی‌ها به گل اول بازی تبدیل شد ، به نظر می‌رسید گل به ثمر رسیده آب سردی بر پیکر تیم صنعت نفت در دقایق پایانی باشد اما این پایان کار نبود و تیم صنعت نفت با اعتماد به نفس مثال‌زدنی توانست به جریان بازی برگردد و با گرفتن نبض بازی در دست خود توانست موقعیت‌های خطرناکی بر روی دروازه شهر خودرو ایجاد کند که در یکی از این موقعیت‌ها خطای مدافع شهر خودرو بر روی طالب ریکانی خطای پنالتی تشخیص داده شد و کاپیتان خوب صنعت نفت با شوتی محکم به مرکز دروازه حریف، گل مساوی تیم صنعت نفت را در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند.

در ادامه وقت اضافی بازی، تیم شهر خودرو که در شوک گل مساوی بود، هجوم همه‌جانبه را در دستور کار قرار داد که در دقیقه ۹۴ توپ آن‌ها لو رفت و در یک ضد حمله هیجان‌انگیز توپ به طالب ریکانی رسید که پس از گذشت از مدافع و دروازه‌بان شهر خودرو می‌توانست گل برتری صنعت نفت را زده و کامبک رؤیایی را رقم بزند اما تعلل وی باعث از دست رفتن این موقعیت شد و بازی با نتیجه ۱_۱ مساوی به پایان رسید و دو تیم امتیازها را تقسیم کردند.

نکته حائز اهمیت در تیم صنعت نفت عدم وجود تمام کنند خوب در نوک حمله است که می‌بایست منتظر ماند و دید که کادر فنی چه تدابیری برای حل این مشکل در نوک خط حمله خود خواهند اندیشید.

 

نفت مسجدسلیمان _ پرسپولیس تهران

تقابل دو همکار سابق، مجتبی حسینی و یحیی گل محمدی که به‌خوبی تفکرات یکدیگر را می‌شناختند بازی جذاب، درگیرانه و پرفشاری را خلق کرد.

بازی از ابتدا با دوندگی بسیار بالای هر دو تیم شروع شد که تیم مسجدسلیمان با دوندگی بیشتر و پرس شدید بر روی مدافعان پرسپولیس مانع از بازی‌سازی از خط دفاع آنان شدند که همین مسئله باعث بالا رفتن ضریب پاس‌های اشتباه و توپ‌های بلند از جانب خط دفاعی پرسپولیس گردید که پاس‌های اشتباه بلافاصله به حمله سریع تبدیل شده و توپ‌های ارسالی توسط خط دفاعی قدبلند نفت دفع می‌شدند، در اولین موقعیت خطرناک بازی، توپ ارسالی از نقطه کامل به تیر یک تیم پرسپولیس، با ضربه سر بلبلی به سمت دروازه قرمزها نواخته شد که با بدشانسی تیم نفت از کنار دروازه به بیرون رفت .

با توجه به آنالیز خوب حسینی از تیم پرسپولیس، این مربی به‌خوبی توانست با بستن کناره‌ها کارهای تاکتیکی میهمان را ناتمام  بگذارد و در عین حال از فضاهای خالی به وجود آمده به دلیل نفوذ فول بک‌های پرسپولیس برای ضد حمله استفاده کند، در دقایق پایانی بازی در یک کار ترکیبی در عمق خط دفاعی نفت، توپ به بشار رسن رسید و با دروازه‌بان تک‌به‌تک شد که خروج احمد گوهری و یورش به سمت توپ، توسط داور بازی پنالتی تشخیص داده شد که سیامک نعمتی نتوانست ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند و توپ با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت و بازی در نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم، تیم پرسپولیس فشار خود را بر روی تیم نفت بیشتر کرد و با مالکیت توپ بیشتر میزبان را مجبور به عقب‌نشینی به زمین خود نمود و سعی کرد با کارهای ترکیبی در کناره‌ها، خود را به محوطه جریمه نفت برسانند ولی عملکرد خوب مدافعان و هافبک‌های کناری به‌خصوص مقتدایی بازیکن نفت در سمت راست باعث ناکام ماندن کارهای ترکیبی سمت چپ پرسپولیس توسط آقایی و امیری گردید و با تلاش و جنگندگی بسیار بالا، این سمت تیم نفت را ایمن کرد، بازیکنی که با تعصب و تلاش خود، ما را به یاد  عبدالله کرمی بازیکن پرتلاش سابق تیم فولاد خوزستان انداخت که امیدواریم با تداوم این روند و تلاش بیشتر، اسم‌ورسمی برای خود در لیگ برتر ایران ایجاد کند.

 در دقایق پایانی، نفوذ امیری در سمت چپ نفت و ارسال توپ به نقطه کور مدافعان در سمت مخالف با ضربه سر شجاعی همراه شد که با درخشش احمد گوهری دروازه‌بان نفت به گل تبدیل نشد و بازی به نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

در این سه بازی ابتدایی لیگ برتر ایران، تیم‌های خوزستانی با اقتدار و در قامت فوتبال خوزستان ظاهر شدند و با دوندگی و بازی‌های پرفشار خود حریفی سرسخت برای دیگر تیم‌ها نشان دادند و با دوندگی بی‌امان تا دقایق آخر بازی به دنبال کسب برتری بر دیگر تیم‌ها هستند. نقطه‌ضعفی که در گذشته، تیم‌های خوزستانی از آن رنج می‌بردند و در دقایق پایانی نتیجه بازی را واگذار می‌کردند و این نشان‌دهنده کار بدنی فوق‌العاده این سه تیم است که می‌بایست با تدابیر کادر فنی این تیم‌ها این ویژگی مثبت تا پایان لیگ حفظ و ارتقاء پیدا کند. امیدواریم جامعه فوتبال خوزستان به‌خوبی و با تمام وجود حامی این سه تیم باشند تا علاوه بر گرفتن نتایج مطلوب، نسلی طلایی از بازیکن‌های جوان را آماده کرده و برای نبردهای بعدی تربیت کنند.

امین سبحانی

 

نظر شما