شناسهٔ خبر: 44171426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان:

احتمال تمدید محدودیت‌ها در اردستان وجود دارد

مرتضی عسگری

در کارگروه امروز ستادکرونای شهرستان اردستان، دربارۀ موضوعاتی چون احتمال تمدید محدودیت‌ها در شهرستان، علت ضدعفونی نکردن معابر و اماکن عمومی و همچنین ضرورت حمایت از اصناف متضرر از کرونا، توضیحاتی بیان شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا فرح بخش عصر امروز (پنجشنبه_۶ آذر) در کارگروه ستاد کرونای شهرستان که در فرمانداری اردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به موقعیتی که اردستان دارد و مسافرپذیر است، در هفته گذشته افراد غیربومی در روستا و شهرهای شهرستان نسبتا زیاد بود که با تلاشی که نیروی انتظامی انجام داد، تعداد زیادی از این افراد به شهرهای خود برگشت داده شدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در هفته اول محدودیت ها، بسیاری از صنوف محدودیت ها را رعایت نکردند، افزود: در صورتی که مردم و اصناف محدودیت‌ها را رعایت نکنند و وضعیت شیوع ویروس همچنان ادامه داشته باشد، احتمال تمدید محدودیت ها در اردستان وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان تصریح کرد: با وجود گلایه های اصناف از طرح محدودیت ها، ناگزیر به اجرای آن بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا هستیم اما ایجاد هرگونه محدودیت بدون حمایت مادی و یا معنوی از اصناف، موجب افزایش هزینه سربار کسب و کار و زندگی برای آن‌ها می شود که پیشنهاد این موضوع به ستاد استانی اطلاع داده می شود.

فرح بخش، با گلایه از اجرای ضعیف محدودیت ها در بازار روز اردستان و با بیان اینکه آن گونه که انتظار داشتیم دستگاه های بازرسی در محدودیت ها اصناف در بازار روز پای کار نیامدند، گفت: کسبه ای که در بازار روز هستند باید فعالیت خود را تعطیل کنند و هر صنفی که تخلف کرد باید قاطع تر و منسجم‌تر با آن برخورد شود. اداره صنعت معدن باید نسبت به آگاه سازی اصناف اقدام کند و از شهرداری برای مسدود کردن ورودی ها و از دستگاه قضایی در این خصوص انتظار حمایت بیشتر را داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع کرونا به هیچ وجه خوب نیست و شاهد افزایش بستری بیماران هستیم، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد کرونا کوتاهی کرده اند که این مسئله به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

ضدعفونی معابر هیچ تأثیری در کاهش شیوع کرونا ندارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز گفت: براساس گزارش‌هایی که از نقاط مختلف شهرستان اردستان دریافت شده، حدود ۸۵ درصد مردم و اصناف پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های هوشمند را رعایت کرده‌اند.

حسن ذبیحی با بیان اینکه بستری های بیماران مبتلا به ویروس کرونا همچنان بالاست، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ نفر در بیمارستان اردستان بستری هستند، ۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و امروز ۲ نفر دیگر فوت کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم در فضای مجازی عنوان می کنند که چرا ضدعفونی معابر و اماکن عمومی متوقف شده است و نسبت به ابتدای شیوع اجرا نمی شود، توضیح داد: به لحاظ علمی و بررسی هایی که انجام شده، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی هیچ تاثیری در کاهش شیوع کرونا ندارد. به همه گروه ها تأکید می کنیم وقت خود را صرف ضدعفونی نکنند و در بخش های دیگر مانند فرهنگ ماسک زدن و اجرای درست فاصله گذاری اجتماعی تلاش کنند.

از اصناف متضرر کرونایی حمایت شود

همچنین در ادامه جلسه، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با اشاره به گشت های مشترک در هفته جاری گفت: در هفته گذشته ۱۲ اکیپ بیش از ۱۱۲۵ واحد صنفی در سطح شهرستان اردستان بازرسی و تعداد ۳۰ واحد پلمب شدند.

محمدرضا باقری با بیان اینکه از ابتدای آذرماه جاری با اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای با وضعیت قرمز، بیش از ۸۵ درصد اصناف شهرستان موارد را رعایت کردند، اظهار کرد: بر اساس طرح اعمال محدودیت ها تا ۱۴ آذرماه تنها مشاغل ضروری و مورد نیاز روزانه عموم مردم اجازه فعالیت دارند و حتی برخی از این مشاغل اگر در داخل بازار سرپوشیده و پاساژها مستقر باشند نیز امکان فعالیت نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به اجرای محدودیت ها ۵۰ تا ۸۰ درصد اصناف در کارشان دچار رکود شده اند، خاطرنشان کرد: اصناف با مشکلاتی، چون مالیات، تأمین اجتماعی و چک روبرو هستند که از مسئولان شهرستان تقاضامندیم از اصنافی که در محدودیت ها متضرر شدند حمایت داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما