شناسهٔ خبر: 44169707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش‌بینی اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۰

تهران - ایرنا- مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از پیش‌بینی بخشی از اعتبار منابع قرض‌الحسنه برای پرداخت تسهیلات به ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از «ایثار»، محمدحسن آزما گفت: براساس بند «پ» ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف است همه ساله حداقل ۱۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه تمامی بانک‌ها و موسسات پولی و اعتباری دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.

وی افزود: در این راستا با توجه به عدم پیش‌بینی موضوع در قوانین بودجه سنواتی سالیان گذشته، فراهم کردن زمینه بهره‌مندی جامعه ایثارگری از تسهیلات مذکور با مشکلاتی مواجه بود که این موضوع با حمایت و دستور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس هیئت ‌امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و همیاری معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد محقق شد.

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: میزان سرانه وام قابل پرداخت همه ساله توسط شورای پول و اعتبار تعیین و از طریق بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود، سقف تسهیلات  قابل پرداخت در سال جاری ۵۰۰ میلیون ریال بوده که امید است در بودجه سنواتی سال آینده این رقم افزایش قابل توجهی داشته باشد.

نظر شما