شناسهٔ خبر: 44167904 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جدال ستاره‌های سابق استقلال و پرسپولیس در آن سوی مرز‌ها

در چارچوب هفته هفتم لیگ ستارگان قطر ۳ بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حضور بازیکنان ایرانی در لیگ ستارگان قطر، این فصل بیش از گذشته پر رنگ شده است. با توجه به اینکه لیگ ستارگان ۱۲ تیمی است و بازیکنان لژیونر کشورمان در تیم‌های مختلف حضور دارند، تقریبا هر هفته شاهد جدال آن‌ها با یکدیگر هستیم.

در چارچوب هفته هفتم لیگ ستارگان قطر ۳ بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر می‌روند که اتفاقی جالب در یک لیگ خارجی خواهد بود.

امید ابراهیمی - شجاع خلیل زاده

اولین جدال بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس در بازی تیم‌های فوتبال الاهلی و الریان اتفاق خواهد افتاد. جایی که امید ابراهیمی هافبک الاهلی که در بعضی از رقابت‌ها بازوبند کاپیتانی این تیم را هم به بازو بسته به مصاف شجاع خلیل زاده مدافع الریان خواهد رفت.

الاهلی در این فصل غیر قابل پیش بینی بوده و بالاتر از تیم‌های قدرتمند الغرافه و الدحیل با ۱۵ امتیاز در مکان دوم جدول لیگ ستارگان قطر قرار گرفته است. الریان هم که طی چند فصل اخیر اقدام به جذب بازیکنان باکیفیتی  مثل گابریل مرکادو کرده و با ۱۰ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفته است.  

آخرین جدال رو در روی شجاع خلیل زاده و امید ابراهیمی در ليگ ايران به بازی استقلال و پرسپولیس در لیگ هفدهم  باز می گردد که استقلال در آن مسابقه با تک گل امید ابراهیمی حریف خود را شکست داد. ابراهیمی و خلیل زاده ۹۰ دقیقه در آن مسابقه بازی کردند.

الاهلی و الریان از ساعت ۲۰:۱۵ به وقت تهران در استادیوم حمد بن خلیفه (دوحه قطر) به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

البته شجاع خلیل زاده و امید ابراهیمی يک بار طی اين فصل در ديدار الاهلی و الریان در چارچوب جام ستارگان قطر به مصاف هم رفتند که الریان با ۲ گل حريف خود را شکست داد.

علی کریمی - مهدی ترابی

دومین تقابل ایرانی‌ها در بازی القطر و العربی خواهد بود. مهدی ترابی ستاره سابق پرسپولیس  که در تیم العربی بازی می‌کند مقابل علی کریمی هافبک القطر می‌رود. علی کریمی که در فصل نقل و انتقالات با حواشی فراوان از استقلال جدا شد و به تیم القطر پیوست در بازی قبل القطر مقابل الوکره ۹۰ دقیقه بازی کرد.
مهدی ترابی در این فصل همواره با مصدوم بوده و شاید مقابل القطر نتواند به طور کامل بازی کند.  

آخرین جدال ترابی و کریمی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران در فصل گذشته برمی گردد که استقلال موفق شد در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست دهد. در آن مسابقه علی کریمی دقیقه ۹۰+۲ از ترکیب استقلال خارج شد.

مهرداد محمدی دیگر بازیکن ایرانی العربی به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب خوهد بود. العربی با ۵ امتیاز در رده دهم لیگ ستارگان قطر قرار دارد و القطر با ۶ امتیاز، هشتم است. اين ۲ تيم ساعت ۲۰:۱۵ به وقت تهران مقابل يکديگر قرار ‌می‌گیرند.

رامین رضاییان - پژمان منتظری

آخرین تقابل بازیکنان ایرانی هم در دیدار الدحیل و الخریطیات خواهد بود. پژمان منتظری مدافع سابق باشگاه استقلال یکی از بازیکنان کلیدی الخریطیات در این فصل است. در طرف مقابل، رامین رضاییان با وجود اینکه حضور ثابتی در الدحیل دارد، اما هنوز در این تیم جا نیفتاده، اما می‌تواند در ادامه مسابقات شرایط خوبی را برای خود رقم بزند.  

الدحیل در این فصل جالب کار نکرده و پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ ستارگان هم وضعیت جالبی ندارد. این تیم با ۹ امتیاز در رده پنجم قرار دارد و با تیم صدرنشین السد ۷ امتیاز فاصله دارد.  

پژمان منتظری سابقه بازی در استقلال را دارد و رامین رضاییان هم، زمان برانکو از پرسپولیس جدا شد. الدحيل و الخريطيات ساعت ۲۰:۱۵ روز جمعه به مصاف يکديگر خواهند رفت.

روزبه چشمی (ام صلال) دیگر بازیکن ایرانی حاضر در لیگ ستارگان قطر این هفته به مصاف شاگردان ژاوی (السد) خواهد رفت.

بيشتر بخوانيد

انتهای پیام/

نظر شما