شناسهٔ خبر: 44167296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزییات محدودیت تردد شبانه در یزد اعلام شد و ۲ خبر کوتاه

یزد - ایرنا - اعلام جزییات محدودیت تردد شبانه خودروها در یزد، برگزاری ۱۶ برنامه به مناسبت هفته پزوهش در پارک و علم فناوری این استان و پیام قدردانی فرماندار بهاباد به مناسبت انتخاب محمدعلی اخوان بهابادی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا از جمله خبرهای روز پنجشنبه است.

صاحب‌خبر -

ستاد مقابله با کرونا در استان یزد جزییات محدودیت ترددهای شبانه خودروها را از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد اعلام کرد. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، با توجه به مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در زمان یادشده در استان ممنوع است.

همچنین  افراد ساکن در یزد دارای خودرو پلاک های غیربومی هستند برای تردد در طول روز و همچنین افراد با پلاک بومی برای تردد از ساعت یادشده که ضرورت و نیاز اجباری به تردد در استان دارند حداکثر تا ساعت ۲۱ پنچشنبه تاریخ ششم آذرماه می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی استانداری یزد به آدرس ostanyazd.ir و کلیک بر روی بخش درخواست تردد پلاک های غیربومی نسبت به درج اطلاعات و مستندات خود اقدام کنند.

 بر اساس این گزارش تاکید شد که درخواست حضوری در این زمینه پذیرفته نمی شود. پلاک خودروهای یزد که ۵۴ و ۶۴ است در ساعت های مجاز برای تردد در استان با محدودیت  روبرو نیستند. 

یزد 

به گفته رییس پارک علم و فناوری یزد به مناسبت هفته پژوهش(۲۲ تا ۲۷ آذرماه) این نهاد ۱۶ برنامه مختلف برگزار می کند. 

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، محمدمهدی لطفی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان را از جمله این برنامه ها بیان کرد و افزود: البته این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برپا می‌شود. 

وی اظهار کرد: برگزاری پنج رویداد ارایه نیازهای فناورانه از سوی صنعت برای مخاطبان جامعه نوآور و فناور از جمله دیگر برنامه‌هاست.
لطفی برگزاری ۲ پنل( صفحه ) ویژه صنعت و دستگاه‌های اجرایی، رونمایی از قراردادهای سرمایه گذاری طرح‌های منتخب بومی‌سازی صنعت و طرح‌هایی که به صورت خاص در حوزه انتقال تکنولوژی انجام شده و ۲ نشست سرمایه‌گذاری را از دیگر برنامه ها برشمرد.

بهاباد

فرماندار بهاباد در پیامی با قدردانی از تلاش های علمی محمدعلی اخوان بهابادی که نام وی در لیست ۲ درصد دانشمندان پر استناد دنیا قرار گرفت، موفقیت وی را که مسئول انجمن رشد و توسعه این شهرستان است به جامعه علمی استان یزد تبریک گفت. 

به گزارش ایرنا، محمدمهدی خانی‌زاده در این پیامی درخشش این شهروند بهابادی را مایه مباهات و برگ زرینی برای این منطقه و استان یزد دانست.

وی در این پیام نوشت: اصولاً دستاوردهای علمی و تحقیقاتی پژوهشگران در قالب مقاله در نشریه ‌های بین‌الملی به چاپ می رسد و در معرض دید و استفاده جهانیان قرار می‌گیرد و یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی یک محقق و پژوهشگر این است که چه تعداد از پژوهشگران دنیا از این مقاله ها و به عبارتی نتایج کار وی بهره برده و در کارهای خود با ذکر عنوان و مشخصات به آن مقاله ها استناد کرده‌ اند.

« در واقع هرچه تعداد استنادی که به مقاله های یک فرد می‌شود بیشتر باشد، به نوعی موید این هست که کار تحقیقاتی این فرد با ارزش تر بوده و نسبت به کار دیگران مورد توجه بیشتر قرار گرفته است و یکی از روش‌های متداول در رابطه با رتبه بندی دانشمندان جهان و تعیین برترین‌ها، همین روش است که تقریباً همه ساله انجام می‌شود.»

آخرین رتبه بندی مربوط به سال قبل یعنی ۲۰۱۹ میلادی است که امسال (۲۰۲۰) انجام شد ،اخوان بهابادی متولد بهاباد یزد و ساکن تهران است و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی( ۱۳۹۵←۱۳۹۸) و 

 رییس پردیس البرز دانشگاه تهران( ۱۳۹۲←۱۳۹۵) بود و دانش آموخته دکتری مکانیک است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

همچنین  روابط عمومی دانشگاه یزد دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد: به استناد آخرین ارزیابی صورت گرفته براساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس که با همکاری موسسه الزویر انجام شده است، چهار نفر از اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند.

با انتشار اسامی ۱۶۰ هزار دانشمند برتر دنیا توسط موسسه اسکوپوس، ۴۳۳ دانشمند ایرانی در زمره دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند.

بیژن دواز از دانشکده علوم ریاضی، محمد مظلوم اردکانی از دانشکده شیمی، علی مصطفایی‌پور از گروه مهندسی صنایع و  احمد میرزایی از دانشکده مهندسی برق به عنوان چهار عضو هیات  علمی دانشگاه یزد نیز در لیست دانشمندان برتر دنیا قرار دارند. 

نظر شما