شناسهٔ خبر: 44160429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رقابت محمود احمدی نژاد و خاتمی در انتخابات ۱۴۰۰ از نگاه کاربران /پای ظریف، لاریجانی و قالیباف به نظرخواهی خبرآنلاین باز شد

خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسیده بود،« بهترین کاندیدا برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ از نظر شما چه کسی است؟»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندماه بیشتر تا انتخابات ۱۴۰۰ باقیمانده است، انتخاباتی که اصولگرایان امید زیادی به پیروزی در آن دارند و اصلاح طلبان هنوز در بیم و امید آمدن یا نیامدن هستند. 

در این میان لیست کاندیداهایی که عزم حضور در میدان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را کرده اند هر روز بلندتر می شود، از برخی وزرای دولت روحانی تا برخی کاندیداهای تکراری. از چهره های جوان تا ورود زنان به صف کاندیداتوری.

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسیده بود،« بهترین کاندیدا برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ از نظر شما چه کسی است و چرا ؟»

تا یار که بخواهد و میلش به که باشد

در این میان، کاربران خبرآنلاین، پیشنهاد کردند کسی کاندیدای انتخابات شود که سوابق اجرایی و مدیریتی داشته باشد. به طور مثال، فردی که نامش را منتشر نکرده است، نوشت:« کسی که سوابق اجرایی ومدیریت کلان داشته وموفق باشد. در بحران ها فرار نکند وکنار مردم باشد. زمان لزوم از جانش برای دین وکشورش مایه گذاشته باشد. شجاع وانقلابی واقعی باشد. خودتان ببینید کیست؟»

آسو هم در پاسخ به این کاربر نوشت:« اگر منظورت اون شخصه خاصه داداش لازم نیست، چون این دفعه شهرستان ها رو بین رفقاش تقسیم میکنه، از املاک نجومی هم بدتر میشه.»

علی هم با اشاره به رد صلاحیت گسترده نمایندگان پارلمان دهم در انتخابات مجلس یازدهم، نوشت:« با این وضعیت و رد صلاحیت گسترده در انتخابات مجلس و مشخص شدن اینکه رئیس جمهور عملا قدرتی در کشور نداره بعید میدونم بیشتر از انتخابات مجلس مردم بیان پای صندوق ها. بعدم وقتی شورای نگهبان یه عده رو انتخاب میکنه که مردم رای بدن بهشون دیگه چه فرقی میکنه به کی رای بدیم؟»

حسین هم پیشنهاد کرد:« با هوش مصنوعی رییس جمهور بعدی را انتخاب نمایید...»، سید مصطفی هاشمی هم نوشت:« اگر بایدن تحریم ها را بردارد و اثرات ان در چهارماه نمایان شود، یحتمل بیست تا چهل درصد واجدین شرایط در انتخابات  شرکت می کنند. اگر نه هشت الی دوازده درصد واجدین پای صنروق خواهند آمد.»

دیگری هم نوشت:« تا شورای نگهبان ببخشید اشتباه شد تا یار که بخواهد و میلش به که باشد. ما چه کارهایم. والله»

یک چهره صددرصد مورد تایید رهبری 

در این میان، هم برخی از کاربران خبرآنلاین، اسامی کاندیداهای پیشنهادی خود را برای سیزدهم ماراتن ریاست جمهوری ایران را بیان کردند. مثلا، آرش پیشنهاد کرد:« یک چهره صددرصد مورد تایید رهبری مثل سعید جلیلی تا نظام کاملا یک دست شود و پاسخگو باشد و نیز اگر مذاکره کرد از دستاوردش بهتر پاسداری کند.» فردی هم اینطور پاسخ آرش را داد:« احمدی نژاد نظرش مورد تایید رهبر بود وشورای نگهبان و ائمه جمعه اون رو با دولت امام زمان مقایسه می کردن.»

داریوش هم نوشت:« علی لاریجانی بواسطه مدیریت های قبلی در صدا وسیما، دبیری شورای عالی امنیت ملی و ریاست مجلس عملکرد متعادل و معقولی داشته؛ اهل افراط و تفریط نیست و مسلما از فیلتر شورای نگهبان هم رد میشه.»

همچنین اکثریت کاربران خبرآنلاین نام افرادی چون محمد جواد ظریف، محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، سید محمد خاتمی، مسعود پزشکیان و مهرعلیزاده را برای کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ پیشنهاد کردند.

۲۷۲۱۵

نظر شما