شناسهٔ خبر: 44160395 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیادوست: دو و میدانی شغل دوم ورزشکاران است/ بعضی‌ها برای منافع شخصی وارد ورزش می‌شوند

دونده ملی پوش کشورمان درباره وضعیت دو و میدانی توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

مسلم نیادوست دونده ملی پوش کشورمان در گفت و و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیتش  اظهار کرد: ورزشکاران از همه بیشتر در دوران کرونایی ضرر کردند و به طور کلی مسابقات دو و میدانی لغو شده است و فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند و بودجه و پول نیست و از لحاظ مالی به ورزشکاران فشار می‌آید.

من برای ثبت رکورد در دو و میدانی مانده ام 

نیادوست درباره آینده دو و میدانی گفت: اگر برنامه ریزی، استعداد یابی و نخبه پروری صورت بگیرد و تشکیل اردو‌ها و رسیدگی به ورزشکاران در دستور کار قرار بگیرد به طور حتم اتفاق خوبی برای این رشته ورزشی رخ می‌دهد. دو و میدانی را تمام ورزشکاران به عنوان شغل دوم خود می‌دانند و شغل اصلی شان فرق می‌کند و به خاطر عشق خود در دو و میدانی فعالیت می‌کنند. ما از جیب خود هزینه می‌کنیم که اتفاقات خوب برای ما در دو و میدانی رخ بدهد. به طور مثال آرزوی پدرم این است که دوی ۱۵۰۰ متر را زیر ۳ دقیقه ۴۰ ثانیه بدوم و من به این علت در دو و میدانی مانده ام تا روزی بتوانم این رکورد را بزنم و مدال بازی‌های آسیایی را بگیرم.

فشار مالی نباید باعث خداحافظی دوندگان شود 

دونده کشورمان اظهار کرد: مسئولان ورزش و فدراسیون دو و میدانی به داد ورزشکاران برسند، چون فکر می‌کنم ویروس کرونا باعث شده است که خیلی از ورزشکاران نتوانند تمرین کنند. با توجه به اینکه در یک سال اخیر ورزش کشورمان به علت شیوع  ویروس کرونا تعطیل بوده است به همین علت عمر ورزشی برخی از ورزشکاران هم تمام می‌شود. از مسئولان خواهش می‌کنم هوای ورزشکاران را داشته باشند و آن‌ها را حفظ کنند، چون پیشرفت ورزشکاران در این مقطع زمانی زیاد مهم نیست. به هر حال نباید فشار مالی باعث شود برخی از ورزشکاران از ورزش کناره گیری کنند.

نیادوست: دو و میدانی شغل دوم ورزشکاران است/ صیامی با خرد جمعی ۴ سال طلایی را رقم می زند

فقط حدادی توانایی رقابت با ورزشکاران سطح اول دنیا را دارد 

نیادوست بیان کرد: چندین سال است که ما با دو و میدانی سطح اول دنیا خیلی فاصله داریم و احسان حدادی تنها ورزشکاری است که می‌تواند با ورزشکاران سطح اول دنیا رقابت کند. همچنین شرایطی برای حدادی پیش آمده است که همانند ورزشکاران مطرح دنیا تلاش می‌کند و به او حق می‌دهم. همه هزینه‌ها و امکانات برای حدادی فراهم شده است تا به سطح ورزشکاران اول دنیا برسد و او استعداد خوبی دارد که توانایی رقابت با پرتابگران مطرح را دارد.

او افزود: یکسری مسائل حاشیه‌ای برای حدادی به وجود آمده است که به نظرم این حواشی درست نیست، چون ما ورزشکاران باید فقط تمرکزمان معطوف به تمرین کردن باشد که بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. امیدوارم شرایط خوب برای همه ورزشکاران رقم بخورد و ما حداقل اردو‌ها و مسابقات خوبی داشته باشیم تا بتوانیم نتایجی در خور ورزش کشورمان به دست بیاوریم. ما یک مقدار به سطح آسیا نزدیک شدیم و می‌توانیم همانند رشته‌های ورزشی دیگر در آسیا مدال بگیریم.

امیدوارم تصمیمات کمیته ها باعث پیشرفت دو و میدانی شود 

دونده کشورمان گفت: صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی کمیته‌های مختلف این رشته ورزشی را تشکیل داده است و از افراد باتجربه استفاده می‌کند و حتی شنیدم که تعداد این کمیته‌ها افزایش می‌یابد. به نظرم افراد قوی‌تر هم در ایران وجود دارند که خیلی صاحب نظر هستند و می‌توانند به ترکیب کمیته‌های دو و میدانی اضافه شوند. معتقدم اقدام صیامی در تشکیل کمیته‌های دو و میدانی خیلی خوب است و امیدوارم این موضوع نتیجه بدهد. هر کسی که می‌تواند به دو و میدانی کمک کند به طور حتم اجازه این کار را دارد که وارد این رشته ورزشی شود. امیدوارم تصمیمات خوبی در کمیته‌ها گرفته شود که باعث پیشرفت دو و میدانی شود.

او افزود: ورزش دو و میدانی از لحاظ مالی خیلی ضعیف است و تا زمانی که چنین شرایطی باشد ورزشکاران وارد این رشته ورزشی نمی‌شوند و بعضی‌ها هم زیاد در این ورزش دوام نمی‌آورند، چون پشتوانه‌ای ندارند. مسئولان ورزش و فدراسیون دو و میدانی می‌توانند تجهیزات و امکانات در اختیار ورزشکاران قرار بدهند، چون این رشته ورزشی پتانسیل زیادی دارد.  

پول و اردوها نباید برای ورزشکاران خاص باشد 

نیادوست بیان کرد: اگر صیامی ازمشاوره‌های خوبی بهره ببرد و افرادی که دو و میدانی را درک می‌کنند را انتخاب کند به طور حتم موفق می‌شود. ان شا الله  نفراتی در دو و میدانی حضور یابند که فقط به دنبال بهره برداری منافع شخصی خود نباشند و تصمیماتی برای پیشرفت این رشته ورزشی بگیرند. همچنین پول‌ها و اردو‌ها به ورزشکاران خاص اختصاص پیدا نکند. امیدوارم صیامی بتواند سیاست‌های خودش را اجرا کند تا با خرد جمعی  ۴ سال طلایی را در دو و میدانی شاهد باشیم.

او در پایان گفت: ورزشکاران باید بتوانند در شهر‌های خود اردوی متمرکز داشته باشند و کمک هزینه تمرینی و تجهیزات در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا بتوانند با خیال راحت آماده شوند. امیدوارم باشگاه سپاهان به قول خود عمل کند و پول ورزشکاران را بدهد تا ما بتوانیم برای سال آینده آماده مسابقات شویم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما