شناسهٔ خبر: 44159690 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قانون حمایت از حیوانات در مجلس بلاتکلیف است/ ضرورت ایجاد امنیت برای یوزهای ایرانی

یک کارشناس درباره قانون حمایت از حیوانات در مجلس و ضرورت ایجاد امنیت برای یوزهای ایرانی توضیحاتی را ارائه داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت حمایت از حیوانات اظهار کرد: قانون حمایت از حیوانات هنوز در مجلس بلاتکلیف است، نیاز داریم تا این قانون تصویب شود تا یک قانون جامع درباره حیات وحش و نظارت بر آن داشته باشیم، اگر اینگونه باشد کسی جرات حق و تصرف به محیط زیست را نخواهد داشت.

او در ادامه بیان کرد: باید هرگونه تصرف و دخالت در محیط زیست مخصوصا حیات وحش ممنوع شود، حیوانات زیادی در حیات وحش وجود دارند که نسلشان در حال انقراض است یا تعداد کمی از آن ها در زیستگاه های طبیعی زیست می کنند بنابراین باید در حفظ این گونه ها تلاش شود.

این کارشناس محیط زیست  با اشاره به ایجاد امنیت در مناطقی که گونه های با ارزش حیات وحش زندگی می کنند، گفت: محیط زیست نباید اجازه عملیات عمرانی و سازه ای و هیچ کونه دخل و تصرف را در این مناطق دهد زیرا خطری جدی برای حیات وحش خواهد بود.

محبوب فر با اشاره به اینکه زیستگاه های طبیعی حیات وحش باید مشخص شوند، افزود: نصب تابلو هشدار همچون محل عبور حیوان از الزاماتی است که محیط زیست باید آن را در دستور کار خود قرار دهد، همچنین باید این مسئله به جوامع محلی آموزش داده شود.

او تصریح کرد: همچنین نیاز است تا حصار امنیتی در کنار جاده برای حیواناتی چون یوزهای ایرانی احداث شود، تا از ورود آن ها به جاده جلوگیری شود و مکان هایی چون آبشخور برای نوشیدن آب برای آنان ایجاد شود تا در فصول مختلف برای خوردن آب و غذا به سمت جاده نیایند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما