شناسهٔ خبر: 44159655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار گناوه:

۵۰ درصد نمونه‌گیری‌های کرونا در شهرستان گناوه مثبت اعلام شد

گناوه - فرماندار گناوه گفت: ۵۰ درصد نمونه‌گیری‌های کرونا تا هفته گذشته در این شهرستان مثبت اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو عصر چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه و تودیع و معارفه رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار داشت: همراهی و کمک و زحمات و تلاش کادر درمانی و حوزه سلامت، دستگاه‌های همکار عضو ستاد مقابله با کرونا و همکاری مردم و خیران و گروه‌های جهادی این شهرستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا قابل تقدیر است.

فرماندار گناوه با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید در حال اجرا افزود: ادامه یافتن یا برداشتن محدودیت‌ها به همکاری و مشارکت مردم و میزان ابتلاء و ورودی به بیمارستان بستگی دارد و اگر این موارد کاهش نیابد محدودیت‌ها ادامه خواهد یافت.

وی گفت: قطعاً محدودیت‌ها سختی‌ها و گرفتاری‌ها و هزینه‌های را برای همه اقشار به همراه خواهد داشت لذا از همه اقشار مردم انتظار داریم برای قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از شیوع این ویروس همکاری لازم را داشته باشند.

مهرجو ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد نمونه‌گیری‌های کرونا تا هفته گذشته در این شهرستان مثبت اعلام شد، نشان می‌دهد که تا رسیدن به وضعیت مناسب فاصله داریم.

وی بیان کرد: این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و وضعیت شهرستان محدودیت‌ها اعمال شده‌است و اگر وضعیت جدید اعلام شود محدودیت‌ها تغییر خواهد کرد.

فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه در اعمال مقررات محدودیت‌های جدید از رفتارهای تبعیض آمیز به شدت پرهیز شود اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط ستاد مقابله با کرونا در اعمال قانون و مقررات مربوط به محدودیت‌های در برخورد با متخلفان رعایت اصل برابری همه در برابر قانون را مدنظر قرار دهند و از رفتار تبعیض آمیز پرهیز شود.

وی گفت: اعمال مقررات تبعیض آمیز و نابرابر به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی آسیبی وارد می‌کند و باعث گلایه مندی مردم است.

وی ضمن تقدیر از کمیته تشدید نظارت‌های جدید افزود: با توجه به اینکه در روزهای آخر هفته تعداد زیادی مسافر از سایر استان‌ها و شهرهای به گناوه سفر می‌کنند ورودی‌ها با شدت بیشتری کنترل و از ورود افراد غیر بومی به گناوه جلوگیری شود.

وی گفت: برای اعمال قانون و پلمب موارد متخلف یک مرجع واحد تصمیم گیرنده باشد و همان مرجع که دستور پلمب اماکن متخلف را صادر می‌کند همان مرجع دستور رفع پلمب را صادر کند تا دوگانگی و ناهماهنگی در این موارد وجود نداشته باشد.

مهرجو اضافه کرد: آرامستان های شهر گناوه و بندر ریگ تعطیل باشد و شهرداری‌های این دو شهر نظارت لازم را در اجرای محدودیت‌ها در این زمینه داشته باشند و با جدیت این محدودیت‌ها اجرا شود.

فرماندار گناوه از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تقدیر کرد و افزود: مرد مداری، ارتباط خوب با رسانه‌ها، تعامل با مجموعه درمانی شهرستان، پیگیری تقویت زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فضاهای درمانی و بهداشتی بویژه در شرایط کرونایی و ایجاد فضای تعاملی در داخل و خارج شبکه درمان شهرستان از جمله تلاش‌های قابل تقدیر رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است.

وی اضافه کرد: از رئیس جدید این شبکه نیز انتظار می‌رود که تلاش و همت مضاعفی در این زمینه‌ها داشته باشد و ارتباط و پاسخگویی به مشکلات و ابهامات مردم را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

در پایان این نشست از زحمات محمد باز یاری رئیس پیشین شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تجلیل و تقدیر و عصمت حیدری به عنوان سرپرست جدید این شبکه معرفی شد

نظر شما