شناسهٔ خبر: 44159615 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛

بایرن ۳-۱ سالزبورگ؛ پیروزی و صعود ۱۰ نفره

بایرن مونیخ با پیروزی ۳-۱ مقابل سالزبورگ، صعودش به مرحله بعد چمپیونزلیگ را قطعی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شاگردان هانسی فلیک که در سه دیدار قبلی‌شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده بودند، در دیدار امشب هم توانستند حریف اتریشی را از پیش رو بردارند و صعودشان به مرحله بعد را قطعی کنند.

سالزبورگ بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی صاحب یکی دو موقعیت نصفه و نیمه شد اما نتوانست از آنها استفاده کند. پس از آن نوبت بایرنی ها بود که ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 11 صاحب یک موقعیت خوب شدند اما ضربه والی سرژ گنابری از کنار دروازه میهمان به بیرون رفت.

6 دقیقه بعد، سالزبورگ در آستانه زدن اولین گل بازی قرار گرفت اما بریشا در موقعیت تک به تک با مانوئل نویر نتوانست دروازه‌بان ملی پوش آلمانی را مغلوب کند و این فرصت هم از دست رفت.

حملات دو تیم ادامه پیدا کرد و هر یک موقعیت های خوبی را از دست دادند تا اینکه در دقیقه 42، سرانجام این روبرت لواندوفسکی بود که قفل دروازه سالزبورگ را باز کرد. ابتدا این توماس مولر بود که با یک شوت محکم، دروازه سالزبورگ را هدف قرار داد و استانکوویچ توپ را به طور ناقص دفع کرد؛ توپ برگشتی مقابل لواندوفسکی قرار گرفت و او از فاصله ای نزدیک کار را تمام کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد و این نیمه با برتری 1-0 بایرن به پایان رسید.

نیمه دوم را هم سالزبورگ بهتر آغاز کرد اما در دقیقه 52 این بایرن بود که به گل دوم رسید. کینگزلی کومان که با پاس گورتسکا صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت محکم دروازه حریف را هدف قرار داد و توپ بعد از برخورد به ووبر وارد دروازه شد.

در ادامه بازی متعادل دنبال شد تا اینکه در دقیقه 66، مارک روکا با خطا روی یونوزوویچ کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا بایرن 10 نفره شود. علی رغم یک بازیکن کمتر، بایرنی ها در دقیقه 68 به گل سوم رسیدند. روی ارسال کومان بود که لروی سانه بالاتر از مدافعان حریف با ضربه سر کار را تمام کرد.

دو دقیقه بعد سالزبورگ می توانست یکی از گل های خورده را جبران کند اما دبل سیو نویر مقابل بریشا و اموِپو، مانع از باز شدن دروازه بایرن شد.

اما سرانجام در دقیقه 73 سالزبورگ به گل رسید. روی یک حرکت از سمت راست بود که ارسال عرضی کریستینسن، این بریشا بود که در موقعیت تک به تک کار را تمام کرد.

در دقایق باقی مانده هر دو تیم به دنبال رسیدن به گل های بعدی بودند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت بازی با همان نتیجه 3-1 به سود بایرن به پایان رسید.

نظر شما