شناسهٔ خبر: 44159145 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

منتشرکنندگان اخبار جعلی تیک آبی توئیتر نمی‌گیرند

توئیتر قصد دارد از آغاز سال جدید میلادی دوباره ارائه تیک آبی به کاربرانش را از سرگیرد اما کاربرانی که اخبار جعلی یا پیام های نفرت پراکنی منتشر کرده اند، قادر به دریافت آن نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تلگراف، توئیتر قصد دارد از سال آینده دوباره ارائه تیک آبی به کاربرانش را از سر گیرد و احتمالاً افراد مشهور، سیاستمداران و فعالانی که قوانین نفرت پراکنی پلتفرم را زیر پا می‌گذارند از آن محروم می‌شوند.

این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۷ میلادی ارائه تیک آبی به کاربرانش را متوقف کرد اما روز گذشته اعلام شد قابلیت مذکور از اوایل ۲۰۲۱ میلادی دوباره ارائه خواهد شد. البته دریافت آن شامل قوانین جدیدی می‌شود.

معیارهای پیشنهادی به توئیتر اجازه می‌دهد از ارائه تیک آبی به کاربرانی خودداری کند که در کمپین‌های هماهنگ انتشار اخبار جعلی یا آزار شرکت کرده اند، با استفاده از حساب‌های جعلی فالوئرهای خود را افزایش داده اند یا با حمله به گروه‌های اقلیت محتوای نفرات پراکنی را منتشر می‌کنند.

این روند شامل افرادی می‌شود که به دلیل نقض قوانین توئیتر از جمله انتشار اخبار جعلی ویروس کرونا یا درباره انتخابات ریاست جمهوری حساب‌های کاربری شأن به مدت ۶ ماه مسدود بوده است.

شرکت‌ها، سازمان‌های خیریه، خبرنگاران، افراد مشهور، بازیکنان ورزشی و غیره می‌توانند درخواست دریافت تیک آبی را به توئیتر ارائه کنند.

قبلاً توئیتر اعلام کرده بود کاربرانی که قوانین پلتفرم را نقض کنند، تیک آبی خود را از دست می‌دهند.

نظر شما