شناسهٔ خبر: 44159071 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نفت مسجدسلیمان- پرسپولیس تهران

تکرار خاطرات شیرین در شهر اولین‌ها

در سومین دیدار سرخ‌ها در لیگ بیستم، شاگردان یحیی گل‌محمدی به مسجدسلیمان رفته‌اند تا برابر نفت این شهر به میدان بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ پرسپولیس پس از پیروزی برابر صنعت‌نفت آبادان در دیداری خانگی حالا در دومین بازی خارج از خانه این فصل خود بار سفرش را به سمت جنوب ایران بسته تا برابر تیم نفتی دیگری به میدان برود.

شاگردان مجتبی حسینی در حالی در خانه باید از پرسپولیسی‌ها پذیرایی کنند که امیدوارند نتیجه قابل قبولی را در خانه به دست آورند. نفتی‌ها پس از تساوی ارزشمند در تبریز برابر تراکتور در بازی سوم خود نیز در مقابل سایپا به تساوی یک- یک به دست آوردند تا با 2 تساوی متوالی در شروع این فصل در دیدار سوم خود در لیگ برتر حریف با انگیزه‌ای مثل پرسپولیس را پیش روی خود ببینند.

پرسپولیس پس از پیروزی خانگی برابر نفت حالا برای دومین پیروزی‌اش در این فصل برنامه‌های ویژه‌ای دارد. سرخ‌پوشان اگرچه با برد نزدیک یک بر صفر موفق شدند از سد صنعت‌نفت آبادان عبور کنند اما نمایش نسبتا خوبی را در آن دیدار از خود نشان دادند و با وجود یکی، دو تغییر اجباری که کادر فنی در ترکیب خود ایجاد کرده بود، هماهنگی خوبی را در خطوط سه گانه پرسپولیس در آن بازی شاهد بودیم، موضوعی که می‌تواند پرسپولیس را به ادامه موفقیت‌ها در ادامه بازی‌هایش امیدوار کند.

شاگردان یحیی که خاطرات خوبی از سفر به مسجدسلیمان دارند در حالی برای رویارویی برابر این حریف به این شهر سفر دوباره‌ای داشته‌اند که این دیدار، هفتمین تقابل تاریخ بازی‌های این 2 تیم محسوب می‌شود که پرسپولیس و نفت هر کدام با یک پیروزی بازی‌های قبل را پشت‌سر گذاشته‌اند تا تساوی پرتکرارترین نتیجه تقابل‌های رو در روی این 2 تیم باشد.

پرسپولیس بدون مصدوم آماده جدال برابر نفت می‌شود تا در این دیدار دست کادر فنی برای چیدن ترکیب ایده‌آلش باز باشد. تنها غایب پرسپولیس برای این بازی گل‌محمدی است که فرجام خواهی پرسپولیسی‌ها برای بخشش کارت قرمزش راهی به جایی پیدا نکرد تا مرد اول کادر فنی سرخ‌ها در این دیدار اجازه حضور کنار نیمکت تیمش را به دست نیاورد. در آن سوی میدان قربانی، مدافع مصدوم نفت که در بازی قبل برابر سایپا غایب بود، همچنان دور از ترکیب تیمش است. این در حالی است که کمیته انضباطی پس از درخواست نفتی‌ها مبنی بر بخشش سرمربی محروم‌شان نتیجه داده تا مجتبی حسینی برخلاف یحیی بتواند در این بازی روی نیمکت هدایت تیمش قرار بگیرد تا بدین ترتیب تقابل رو‌درروی یحیی و همکار سابقش در کنار زمین برای این بازی محقق نشود.

رحیم یوسفی: پرسپولیس باید هجومی‌تر بازی کند

رحیم یوسفی، پیشکسوت پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شرایط پرسپولیس در آستانه این دیدار برابر نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: پرسپولیس این روزها شرایط نسبتا خوبی دارد اما طبیعی است که مثل همه تیم‌ها در هفته‌های اول از نظر هماهنگی به شرایط صددرصد نرسیده باشد.

هافبک اسبق پرسپولیس با اشاره به بازی امروز تصریح کرد: به اعتقاد من استفاده از کارهای ترکیبی می‌تواند برای پرسپولیس حربه خوبی باشد تا در این دیدار بیشتر از بازی قبل ایجاد موقعیت داشته باشد. البته در بازی قبل این کارها وجود داشت اما در فاز هجومی باید تحرک رو به جلو باشد تا بدین ترتیب تیم بتواند موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه حریف ایجاد کند.

او افزود: این روزها وضعیت خط دفاع و ساختار دفاعی پرسپولیس در مقایسه با خطوط دیگر خیلی بهتر است و این موضوع می‌تواند خیال‌مان را تا حدودی برای حفظ دروازه راحت کند. به هرحال کادر فنی به خوبی به این موضوع واقف است که پرسپولیس برای تکرار قهرمانی باید از همین ابتدای فصل امتیازات کامل را به دست آورد. طبیعی است تیم‌هایی که روبروی پرسپولیس قرار می‌گیرند در وهله اول به دنبال کسب حداقل امتیاز باشند اما پرسپولیس باید به گونه‌ای از داشته‌های خود بهره بگیرد که دفاع صرف حریفان هم نتواند مانع نتیجه‌گیری این تیم شود.

یوسفی در پایان گفت: با توجه به داشته‌های فنی و روحیه‌ای که تیم در آستانه فینال لیگ قهرمانان به آن نیاز دارد، پرسپولیس  باید در این بازی به پیروزی برسد تا هم در لیگ برتر جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشد و هم این که با روحیه‌ای که از این بردها می‌گیرد خود را برای فینال آسیا آماده کند. 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما