شناسهٔ خبر: 44156849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در واکنش به حمله موشکی علیه عربستان

دست مریزاد اکرم‌الکعبی به انصارالله یمن؛ ان‌شاءالله در بیت‌الله‌الحرام نماز می‌خوانیم

دبیرکل جنبش نجباء عراق از اقدام اخیر انصارالله در هدف قرار‌دادن پالایشگاه نفتی عربستان در جده تقدیر کرد و گفت «امیدواریم به‌زودی در بیت‌الله الحرام نماز بخوانیم». آل‌سعود 5 سال و 8 ماه است که از آسمان و زمین و دریا یمن را محاصره و با سلاح‌های غربی، بمباران می‌کند.

صاحب‌خبر -


سرویس خارجی-

عملیات موشکی دقیقِ صبح دوشنبه (سوم آذرماه) انصارالله یمن در حمله به شرکت آرامکوی عربستان در جده همچنان با واکنش‌های متعددی رو به روست. همزمانی این عملیات با سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان باعث شده تا بسیاری این عملیات را هشداری به ریاض در مورد خیانت به آرمان فلسطین بدانند. از سوی دیگر برخی نیز اظهار امیداواری کرده‌اند که چنین عملیات‌هایی مقدمه‌ای برای ساقط کردن آل‌سعود باشد که در خیانت به اسلام دست صهیونیست‌ها را از پشت بسته!
در همین راستا، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجباء عراق، از حمله موفق یگان موشکی یمن به اهداف سعودی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که به‌زودی رزمندگان مقاومت دوشادوش مجاهدان انصارالله در جوار خانه کعبه نماز بخوانند. او در پیامی کوتاه از این ضربه موشکی تمجید کرد و نوشت: «دست‌مریزاد به شما انصارالله و یاران پیامبر خدا و امیرالمؤمنین و نوادگان جناب زید بن علی علیه‌السلام...ما سراسر امیدیم تا به‌زودی با پاکسازی بیت‌الله الحرام از لوث وهابیت و مزدوران صهیونیسم، آنجا در کنار شما به نماز بایستیم».
دستپاچگی آل‌سعود
از سوی دیگر، انصارالله یمن اعلام کرد که دستپاچگی و سردرگمی عربستان نشانه قدرت نیروهای مسلح یمن است. علی القحوم یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت، دستپاچگی و سردرگمی عربستان در قبال حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو نشان دهنده بزرگی قدرت نیروهای مسلح یمن است. علی القحوم با تاکید بر اینکه «توانمندی‌های نظامی نیروهای مسلح یمن بسیار بالاست» به سعودی‌ها هشدار داد حملات بعدی کوبنده‌تر خواهد بود. همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن روز سه شنبه هشدار داد، عربستان تا زمانی که تجاوزات متوقف و محاصره را لغو نکرده تنها باید منتظر پاسخ و دفاع مشروع از سوی یمن باشد.
تاسیسات حیاتی سعودی‌‌ها در تیررس
از سوی دیگر، سرتیپ ستاد «عابد الثور» تحلیلگر و کارشناس نظامی یمن می‌گوید شلیک موفق موشک «قدس ۲» یمن به پالایشگاه آرامکو در عمق خاک عربستان پیام‌های زیادی دارد و محتوای این پیام‌ها این است که نیروهای مسلح یمن، امروز نقشه نفتی جغرافیای سعودی را حتی بخش محرمانه آن را در اختیار دارند و یمنی‌ها قادرند با توجه به توانمندی تسلیحاتی امروز خود، هریک از این تاسیسات نفتی را در داخل خاک عربستان با وجود همه استحکامات و توانمندی‌های پدافندی هدف قرار دهند. وی در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر»، تصریح کرد توانمندی یمنی‌ها به جهانیان و رژیم سعودی ثابت کرد که سلاح تحت اختیار آنها به حدی متمایز و پیشرفته است که پدافندهای هوایی و رادارهای پیشرفته سعودی‌ها نتوانست آن را رهگیری کند. به این ترتیب می‌توان گفت که رژیم سعودی هر روز در حال از دست دادن توانمندی‌ها، امکانات و سرمایه‌هایی است که در مسیر اجرای برنامه‌های آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی هزینه کرده است.
نبرد مهم مأرب
اما جدیدترین اخبار و گزارش‌ها درباره وضعیت نبرد در استان «مأرب» یمن که سرشار از منابع نفتی و گازی است و مهم‌ترین مرکز حضور حزب اخوانی «الاصلاح» -پیاده‌نظام دولت مستعفی عبدربه منصور‌هادی- است، بیانگر تشدید درگیری‌ها در برخی جبهه‌های غربی این استان و تداوم پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است. در این میان نیروهای‌هادی و ائتلاف سعودی به شیوه‌های مختلف در تلاشند تا زمان بیشتری را برای خود بخرند تا دست‌کم مانع آن شوند که نیروهای انصارالله، تجهیزات نظامیشان را به غنیمت بردارند به همین دلیل کاروان‌های متعدد کامیون‌های سعودی در حال انتقال تجهیزات و ابزارآلات نظامی از پایگاه‌های نظامی به خارج از استان مأرب هستند. همزمان با درگیری‌های شدید در اطراف شهر مأرب میان ارتش و انصارالله یمن با عناصر ائتلاف سعودی، نیروهای دولت مستعفی یمن نیز در داخل شهر شرایط فوق‌العاده برپا کرده است.
سقوط اردوگاه نظامی و استراتژیک ماس در هفته پیش به منزله گشوده شدن راه برای آزاد‌سازی شهر مأرب و راه‌های دروازه شمال غربی به این شهر و انتقال درگیری‌ها به منطقه «أسداس» در شمال غرب این شهر و رسیدن به منطقه «صمده» در شمال مأرب بود. نزدیک به یک هفته است که با پیشروی‌های مستمر ارتش یمن در جبهه‌های مختلف نبرد آزاد‌سازی مأرب از دست متحدان ائتلاف سعودی، این شهر در یک قدمی آزادی قرار گرفته و شکاف‌ها و چنددستگی‌های عمیقی در صفوف متجاوزان ایجاد شده است.

نظر شما