شناسهٔ خبر: 44153055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار لنگرود:

وزارت خزانه داری آمریکا اتاق جنگ با ملت ایران است

فرماندار لنگرود، جنگ امروز استکبار را جنگ تلفیقی و ترکیبی دانست و اظهار کرد: آمریکا اتاق جنگ خود را از وزارت دفاع به وزارت خزانه داری برده و اقتصاد و معیشت ملت ایران را هدف قرار داده تا بین مردم و انقلاب فاصله ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

رحیم حیدری در نشست با بسیجیان شهرستان لنگرود، با بیان اینکه گرامیداشت بسیج و بسیجی محدود به یک روز و یک هفته نیست، اظهار کرد: فرهنگ و تفکر بسیجی با انقلاب و کشور پیوند عمیقی دارد.

وی اصلی ترین ویژگی انقلاب اسلامی را مردمی بودن دانست و افزود: اغلب انقلاب ها در دنیا از سوی یک قشر یا گروه خاص ایجاد شده است، اما انقلاب اسلامی به رهبر امام خمینی(ره) و با حضور همه اقشار مردم اعم از فرهنگی و دانشجو و روحانی و بازاری و کارگر به پیروزی رسید و به حزب و جناح و قشر خاصی تعلق ندارد.

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب گرفتار توطئه ها و کارشکنی های استکبار برای از پا درآوردن این ملت شدیم، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی که استقلال ایران را برنمی تافت، مسئله اختلاف قومیت های لر و کرد و بلوچ و آذری و ترکمن را مطرح کرد تا انقلاب درگیر هزینه شود و به سمت هرج و مرج و نابودی پیش برود.

حیدری، با اشاره به نقش هدایت های داهیانه امام راحل در رنگ باختن توطئه های دشمن علیه انقلاب و ملت ایران، گفت: استکبار جهانی با پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی از عراق جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد، در حالی که هنوز نهادهای نظامی ما شکل نگرفته بود و ارتش انسجام نداشت.

وی با اشاره به نابسامانی های فرهنگی و اقتصادی زمان جنگ، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس با کل دنیا طرف بودیم و عراق توسط شرق و غرب حمایت می شد لذا همه اقشار جامعه پای کار آمدند و جنگ را به پیروزی رساندیم.

فرماندار لنگرود، شهدا را متعلق به یک قشر و طبقه و گروه نداست و یادآور شد: شهید و جانباز و آزاده پزشک و کارگر و معلم و روحانی و کسبه و دانشگاهی داریم که نشان دهنده ویژگی مردمی بودن انقلاب در جریان جنگ تحمیلی است.

حیدری، با بیان اینکه تحریم های ظالمانه اقتصادی دشمنان بعد از جنگ علیه کشور ما اعمال شد، خاطرنشان کرد: زمانی که درگیر تحریم های اقتصادی شدیم، هنوز جاده و پل و پالایشگاه و کارخانه و... نداشتیم، اما همین مردم با روحیه بسیجی و جهادی خود به کمک انقلاب آمدند و مشکلات را حل کردیم؛ البته مقاومت ملت ایران برای حفظ استقلال و آزادی کشورشان کم هزینه نبوده است.

وی با اشاره به گسترش مرزهای انقلاب تا عراق و سوریه و لبنان و یمن، اضافه کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم آتش را از مرزهای کشور دور کردیم و توانستیم محور مقاومت را از غرب تا شرق منطقه بگسترانیم.

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه نیروهای جوان یمنی و عراقی و سوری بسیجی گونه در مقابل آمریکا و اسرائیل و ایادی آنان ایستادگی می کنند، یادآور شد: روحیه بسیجی توانسته انقلاب اسلامی را حفظ کند و تداوم کند.

حیدری، جنگ امروز استکبار را جنگ تلفیقی و ترکیبی دانست و اظهار کرد: آمریکا اتاق جنگ خود را از وزارت دفاع به وزارت خزانه داری برده و اقتصاد و معیشت ملت ایران را هدف قرار داده تا بین مردم و انقلاب فاصله ایجاد کند.

وی فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب را وصل مردم و حاکمیت و خنثی کننده همه توطئه های دشمن دانست و عنوان کرد: جنگ امروز ترکیبی از جنگ های نظامی، اقتصادی و فرهنگی است و باید با کمک بسیجیان در هیئت های اندیشه ورز به پیشبرد اهداف انقلاب در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی کمک کنیم.

فرماندار لنگرود، وظیفه خطیر بسیجیان را یادآور شد و گفت: بسیج به عنوان یک نیروی دلگرم کننده برای آحاد ملت ایران نقش آفرینی کرده است و باید با رویکرد بسیجی و جهادی خود برای حل مسائل و آسیب های اجتماعی و اقتصادی نیز ورود کند.

انتهای پیام

نظر شما