شناسهٔ خبر: 44153010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عمرانی در گفتگو با دانشجو:

به نتیجه رسیدن طرح صید ترال به دلیل ایجاد شبکه مطالبه‌گری بود

دبیر قرارگاه احمدی روشن سیستان و بلوچستان گفت: اگر بحث ترال انقدر در رسانه‌ها دیده شد، به خاطر کار تیمی و ایجاد شبکه مطالبه‌گری بود.

صاحب‌خبر -

محمد جواد عمرانی، دبیر قرارگاه احمدی روشن سیستان و بلوچستان و از منتخبین دومین جشنواره نجم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا، تصمیم گرفتیم پیگیری مطالبات مردمی را از فضای مجازی ادامه بدیم که اینستاگرام بهترین بستر برای بود.

عمرانی ادامه داد: در این راستا برای پیگیری مطالبات مردمی سیستان و بلوچستان به برگزاری لایو‌های اینستاگرامی با حضور مسئولین با رده‌های مختلف استانی و شکوری پرداختیم. در این گفتگو‌ها علاوه بر صید ترال موضوع بهداشت در استان سیستان و بلوچستان مثل نبود تست کرونا در استان را مطالبه کردیم که نتایج خوبی داشت.

مسئول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: ما تصمیم گرفتیم توجه خودمان را به صورت تخصصی به روی صید ترال متمرکز کنیم. برای درک بهتر ماجرا به چابهار سفر کردیم تا از نزدیک مشکل صیادان را ببینیم. در گذشته افراد دیگری در خصوص صید ترال کار کرده بودند، اما به نتیجه نرسید.
 
بیشتر بخوانید:

وی گفت: بلا فاصله بعد از بازگشت از چابهار به صورت ویژه به بررسی پشت پرده‌های صید ترال با ایجاد یک شبکه مطالبه گری اقدام کردیم. اگر بحث ترال انقدر در رسانه‌ها دیده شد به خاطر کار تیمی و ایجاد شبکه مطالبه گری بود.

عمرانی تاکید یادآور شد: به قوه قضاییه نامه‌ای فرستادیم و خواستار ممنوعیت فعالیت کشتی‌های ترال در سواحل مکران شدیم. بعد از آن آقای اسماعیلی، سخنگوی قوه در نشستی تردد کشتی‌ها ترال در دریای عمان را ممنوع کرد. سپس در برنامه رادیویی به مناظره با مسئولین سازمان شیلات پرداختیم که اسناد ما غالب به اظهارات آن‌ها بود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ساخت کلیپ‌های متفاوت از دیگر اقدامات ما بود که در این میان یکی از کلیپ‌ها در صفحه اینستاگرامی ما بیش از دو میلیون بار بازدید خورد. در سفر آقای قالیباف به استان، جلسه‌ای با او داشتیم و اسناد را به ایشان تحویل دادیم و رئیس مجلس قول موکد ممنوعیت ترال در آب‌های جنوبی را به ما داد.

وی گفت: خوشبختانه رئیس مجلس بعد از بازگشت به تهران ممنوعیت صید ترال در دریای مکران را اعلام کرد و این قانون از ۱ آذر اجرایی شد.

نظر شما