شناسهٔ خبر: 44152538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخریب مناطق مسکونی فلسطینیان در کرانه باختری

تهران- ایرنا- نیروهای اشغالگر صهیونیست خانه ها و تأسیسات فلسطینیان در جنوب کرانه باختری را به بهانه واهی نداشتن مجوز ساخت، تخریب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه « القدس العربی»«راتب جابور»، هماهنگ کننده "کمیته های مقاومت مردمی" در جنوب الخلیل گفت که بولدوزرهای ارتش اسرائیل به تعدادی از مناطق مسکونی در صحرای الخلیل در جنوب کرانه باختری حمله کردند و روند تخریب آنها را آغاز کردند.

وی گفت که نیروهای اشغالگر چهار اتاق مسکونی ساخته شده و شش تاسیسات (واحدهای بهداشتی و آغل حیوانات) را تخریب کردند.

جابور تخریب ها را محکوم کرد و گفت که هدف آنها اخراج ساکنان از محل و در اختیار گرفتن آن به نفع پروژه های شهرک سازی است.

اسرائیل فلسطینیان را از ساخت و ساز به بهانه نداشتن مجوز ساخت و ساز در منطقه C که تحت کنترل خود دارد، منع می کند.

بر اساس دومین قرارداد اسلو که در سال ۱۹۹۵ بین تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل امضا شد، کرانه باختری به ۳ منطقه  B ،A و C تقسیم شد، این منطقه ۶۱ درصد از کرانه باختری را تشکیل می دهد.

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه) دستور بررسی بستن گذرگاه ها (کرانه باختری و غزه) را به بهانه افزایش ابتلای فلسطینیان به ویروس کرونا داده است.

دفتر نخست وزیری این رژیم در بیانیه ای کتبی ادعا کرد که به دلیل افزایش چشمگیر تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در سرزمین های تشکیلات خودگردان فلسطین، احتمال بسته شدن گذرگاه ها در حال بررسی است.

در روزهای گذشته تعداد قابل توجهی از ساکنان کرانه باختری و نوار غزه به ویروس کرونا آلوه شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در این باره گفت که هزار و ۹۴۶ نفر فقط در روز سه شنبه به کوید- ۱۹ مبتلا شدها ند.

این در حالی است که اگر تصمیمی برای بستن گذرگاه ها گرفته شود، دهها هزار فلسطینی ساکن کرانه باختری  که در اسرائیل کار می کنند سرگردان خواهند شد.

نظر شما