شناسهٔ خبر: 44152536 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وضعیت پوشش شبکه اینترنت مدارس خوزستان رصد می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: وضعیت پوشش شبکه اینترنت شش هزار و 500 مدرسه استان از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای رفع اختلالات احتمالی به طور مداوم رصد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان، علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به اینکه اپراتورها برای تامین اینترنت مدارس کارهای لازم را انجام داده اند، گفت: وضعیت پوشش اینترنت 50 درصد از این تعداد مدرسه بررسی شده و در پایان پروژه بررسی هوشمندسازی مدارس آمار نهایی را اعلام می کنیم.

صالح نساج گفت: با توجه به مشکلات سرورهای شبکه شاد وزارت ارتباطات ظرفیت پهنای باند را در تمام استانها برای استفاده آسان تر از این شبکه تا پنج برابر ارتقاداده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به واسطه ترافیک سنگین مراجعه،استفاده از شبکه شاد ممکن است با اختلالهایی مواجه شود، اما به لحاظ پهنای باند برای اتصال به این شبکه، مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: استفاده از اینترنت شبکه شاد برای دانش‌آموزان و آموزگاران رایگان است و تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان کمترین مشکل را در استفاده از این شبکه داشته باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: وزارت ارتباطات با شروع سال تحصیلی جدید برای معلمان 20 گیگ اینترنت رایگان در نظر گرفت .

بر اساس این گزارش، جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و 100 هزار نفر است که طبق اعلام آموزش و پرورش استان بیش از 90 درصد این جمعیت زیر پوشش شبکه شاد هستند.

 

نظر شما