شناسهٔ خبر: 44151935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر راه در حاشیه هیات دولت خبر داد:

افتتاح راه‌آهن ایران- افغانستان تا چند هفته دیگر

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه راه آهن خواف- هرات تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: با حضور مقامات عالی پایه دو کشور راه‌آهن ایران و افغانستان تا چند هفته دیگر به یکدیگر متصل می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص زمان و مزایای افتتاح پروژه ریلی خواف- هرات افزود: کشورهای محصور در خشکی به ویژه افغانستان همیشه در حال تلاش برای دسترسی به آب های آزاد هستند و این مسیر به ترانزیت افغانستان از مسیر ایران کمک کرده ضمن اینکه می تواند برای ترانزیت ایران نیز عملکرد افزایشی داشته باشد.

 

وزیر راه با بیان اینکه مراحل اجرایی پروژه خواف- هرات به پایان رسیده است، اضافه کرد: تا پایان همین ماه راه‌آهن‌های ایران و افغانستان به یکدیگر متصل می شود.

 

اسلامی خبر داد: در پی اجرای محدودیت تردد بین استانی سفر جاده ای با خودروی شخصی 45 درصد کاهش یافته است.
اسلامی در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها نیز گفت: 100 درصد فاصله گذاری اجتماعی در همه پروازها رعایت می شود و صندلی کنار هر مسافر در هواپیما خالی است

 

 وزیر راه با بیان اینکه اکنون سیستم حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی به سامانه ماسک وزارت بهداشت متصل است،  گفت: در چند روز گذشته 700 بیمار کرونایی که قصد سفر داشتند شناسایی و از صدور بلیت برای آنها جلوگیری شد.

 

خط آهن خواف -هرات، در چهار قطعه به طول 191 کیلومتر در حال ساخت است که 77 کیلومتر این خط آهن در داخل خاک ایران و 114 کیلومتر دیگر آن در داخل خاک افغانستان می‌باشد که قرار است سه قطعه احداث شده به زودی افتتاح شود.

 

 خط ریلی خواف - هرات علاوه بر آنکه از نظر حمل‌ونقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیار دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرق آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

 

منبع: ایرنا

نظر شما