شناسهٔ خبر: 44151933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جمالی نژاد تاکید کرد؛

لزوم بازمهندسی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری در شرایط کرونایی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در شرایط کرونایی نیازمند فعال شدن بیشتر بخش حمل و نقل در کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یکصد و شصت و سومین جلسه شورای ترافیک کشور به ریاست جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، صبح امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها با محوریت تقویت حمل و نقل عمومی کشور و ضرورت بازسازی و نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری در شرایط کرونا برگزار شد.

در این نشست جمالی نژاد تاکید کرد: طبق آخرین گزارش‌ها ناوگان درون شهری کشور نیاز به بازسازی ۷۰ درصدی دارد و این مهم باید طی برنامه ریزی‌های دقیق کوتاه مدت و میان مدت انجام گیرد.

معاون وزیر کشور در ادامه افزود: البته علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی در کوتاه مدت اقدامات خوبی از سوی مجموعه دولت و شهرداری‌ها برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شاهد هستیم و در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده هم تقویت سیستم حمل و نقل به صورت ویژه دیده شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌های کشور تاکید کرد: شیوع گسترده کرونا نشان داد که سیستم‌های حمل و نقل چه میزان واجد اهمیت است و امروز نیازمند نگاه جدید و به قولی باز مهندسی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

وی در ادامه افزود: در کوتاه مدت حمایت از رانندگان و ارائه وام و تسهیلات و بسته‌های معیشتی برای ناوبران عزیز تاکسیرانی و اتوبوسرانی بایستی پیگیری و عملیاتی گردیده و در راستای شادابی و تحرک ناوگان فعلی و حفظ شرایط موجود نیز یارانه بلیط در راستای کسری درآمد شهرداری‌ها و اعتبار لازم از ردیف تبصره ۱۸ جهت اورهال کردن واگن‌ها و راه اندازی مجدد ناوگان متوقفی انجام گیرد.

وی در این خصوص گفت: امروز ۱۱۲ واگن تهران خارج از چرخه بهره برداری است و برای این موضوع باید با استفاده از تسهیلات ممکن تلاش کنیم این واگن‌ها را در مدار فعالیت مجدد قرار دهیم.

جمالی نژاد همچنین خبر داد: در حوزه اتوبوسرانی درون شهری هم حدود ۵۰ درصد ناوگان خارج از چرخه وغیرقابل بهره برداری است که برای این هم برنامه بازسازی در نظر گرفته ایم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: پایانه‌های مسافربری از جمله مکان‌هایی است که در نظر داریم نظارت‌ها را با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو چندان نموده و تقویت کنیم. در این خصوص به استانداری‌ها تاکید شده که پایانه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر جدی داده شود و در صورت تکرار با نظارت شهرداری جریمه و مجازات می‌شوند.

نظر شما