شناسهٔ خبر: 44151492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکا، خواستار حمل سلاح در کنگره

یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از پلیس کنگره درخواست کرد به او اجازه دهند با سلاح گرم در این ساختمان تردد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری‌ فارس، «لورن بوبرت» عضو جدید مجلس نمایند‌گان آمریکا از پلیس کنگره درخواست کرده به او اجازه دهد با سلاح کمری در جلسات حاضر شود.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، دو نفر از مقامات کنگره تأیید کرده‌اند بوبرت، در کنار چند نماینده دیگر از پلیس کنگره درخواست کرده‌اند مجوز حمل اسلحه در این ساختمان را صادر کند.

بوبرت که بارها با بستن سلاح به کمرش در کمپین انتخاباتی حاضر شده بود، از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به عنوان «فردی جنگجو» شناخته شده که «هرگز در برابر جریان اصلی در کنگره سر تعظیم فرود نمی‌آورد».

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی آمریکا در نظر دارد قوانین فدرال مربوط به حمل اسلحه در این کشور را به میزان چشمگیری تغییر دهد.

«جرد هافمن» نماینده ایالت کالیفرنیا در این باره گفت: «اعضای [کنگره] می‌توانند با [مسلسل] AK47 با خشاب پر پشت میز خود بنشینند و هیچ‌کس نمی‌تواند در این خصوص کاری کند».

بوبرت نیز روز سه‌شنبه در دفاع از این درخواست خود در پیامی توییتری نوشت: «حقوق اساسی ما برای حمل سلاح موجود است، حتی در مکان‌هایی که این اصل اساسی در آن رد می‌شود».

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره آمریکا حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح نشده است.

انتهای پیام/م

نظر شما