شناسهٔ خبر: 44151231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی

قطعا شعر وهنر ورسانه نقشی تاثیر گذار و بنیادین در احیا ارزشهای انقلاب و اسلام دارد

حجت الاسلام اکبری اقدم مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ما به نوبه خود احساس تکلیف کردیم و با کمک برخی مجموعه ها پرچمی را بنام جشنواره شعر آئینی بر افراشتیم و از همه عاشقان اهل بیت علیهم السلام و همه دستگاههای فرهنگی و مدافعان حرم و مدافعان سلامت و دوستداران شهید سلیمانی دعوت بعمل می آوریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، جشنواره ملی شعر آئینی با موضوع عمود عاشقی مدتی است که آغاز شده به همین مناسبت حجت الاسلام اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی شرح اقدامات صورت گرفته در این جشنواره پرداخت که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

از روند شکل گیری این جشنواره که به چه شکل بوده است برای ما توضیحاتی را بیان نمایید؟

بسم رب الشهدا والصدیقین
با عرض سلام و ادب و آرزوی علو درجات مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و سلام و درود خداوند تا قیامت نثار سردار عزیز دلها شهید سلیمانی.

ایده برنامه ریزی و راه اندازی جشنواره نشات گرفته از ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ماه محرم و صفر بود که با پیشنهاد و مشورت مدیر کل محترم فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و تشکیل جلسات همفکری با برخی اهالی شعر و نخبگان دانشگاهی شکل گرفت و با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی علیه السلام و نبود حضور فیزیکی سردار دلها در اربعین امسال قوت گرفت ومتناسب با نقطه نظرات مقام معظم رهبری دامت برکاته در خصوص شعر آیینی و فاصله زمانی اربعین تا سالگرد سردار سلیمانی حول محور موضوعات جشنواره از سر عشق و ارادت محورهای سرودها تعیین شد که میتوان به اربعین و انتظار، اربعین بی سردار، پرستار نینوا، سفید پوشان بی ادعا، مدافعان راستین حریم ولایت، مقاومت و همدلی مومنانه و بخش ویژه سردار دلها اشاره نمود.

عظمت جایگاه ومنزلت وجودی سردار شهید برای ملت شریف ایران و جبهه مقاومت وهمه آزادیخواهان چنان رفیع ومتعالیست که باید مراسم متعدد ملی وبین المللی در جای جای ایران اسلامی و کشورهای جبهه مقاومت برگزار شود و نام و راه و مکتبش را زنده نگاه داشت. قطعا شعر وهنر ورسانه نقشی تاثیر گذار و بنیادین در احیا ارزشهای انقلاب و اسلام و مقاومت و....دارد.

ما به نوبه خود احساس تکلیف کردیم و با کمک برخی مجموعه ها پرچمی را بنام جشنواره شعر آئینی بر افراشتیم و از همه عاشقان اهل بیت علیهم السلام و  همه دستگاههای فرهنگی و مدافعان حرم و مدافعان سلامت و دوستداران شهید سلیمانی دعوت بعمل می آوریم ما را در این حرکت ارزشمند یاری نموده و اشعارشان را به جشنواره خودشان ارسال نمایند.

چه اهدافی در این جشنواره ترسیم شده که به آن نیل پیدا کنید؟

با توجه به ظرفیت گسترده شعر آئینی، اهداف بلندی تحت عنوان زنده نگهداشتن نام و راه شهدا و تبیین رابطه مقاومت با اربعین و انتظار و توجه به ایثار و از جان گذشتگی مدافعان حریم ولایت و مدافعان سلامت و فرهنگ مواسات و جهاد و کمکهای مومنانه برای این جشنواره ملی در نظر گرفتیم.

چه کسانی می توانند به این جشنواره ارسال شعر داشته باشند؟

دانشگاهیان گرامی وشعرای فرهیخته و همچنین تمام افرادیکه حول محور موضوعات جشنواره از سر عشق  و ارادت به سردار دلها شعری سروده اند.

جوایز و تعداد برگزیدگان رو هم در صورت صلاحدید تشریح بفرمایید؟

به پیشنهاد شورای سیاستگذاری جشنواره در بخش جوایز باید اشاره کنم که سه نوع جایزه لحاظ گردیده است.

اول: برای کسانی که پوستر و تبلیغ جشنواره را در صفحه شخصی خودشان در یکی از پیام رسانها در معرض دید مخاطبانشان قرار دهند و تصویر آن را به دبیرخانه ارسال نمایند که به قید قرعه ۵جایزه سیصدهزار تومانی درنظر گرفته شده است.

دوم: نفرات اول و دوم و سوم بخشهای مختلف جشنواره جوایزی همچون نفرات برگزیده اول یک میلیون تومان و نفرات برگزیده دوم هشتصدهزار تومان و نفرات برگزیده سوم ششصدهزار تومان در نظر گرفته شده است.

سوم: نفرات برگزیده بخش ویژه جشنواره یعنی سردار دلها خواهد بود که برای هرکدامیک از برگزیدگان این بخش یک میلیون در نظر گرفته شده است.

نظر شما