شناسهٔ خبر: 44151196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فناوران اردبیلی سیستم مولد امواج مولتی رول پرتابل ساختند

اردبیل - ایرنا - رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از طراحی و ساخت سیستم مولد امواج مولتی رول پرتابل توسط فناوران مرکز رشد این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، دکتر برومند صلاحی روز چهارشنبه گفت: این محصول توسط واحد فناور سداس از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

 وی افزود: سیستم‌های مولد امواج یا ژنراتور سیگنال یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف بویژه در صنایع حساس می‌باشند.

صلاحی تصریح کرد: تست و بررسی مدارات و تجهیزات الکترونیکی، استفاده در خطوط تولید، ارتباطات و مخابرات از جمله سیستم‌های وای فای، وایمکس، ارتباطات ماهواره‌ای و مدولاسیون‌ها، سیستم‌های راداری، اکتشافات معدنی و همچنین استفاده در تجهیزات درمانی بیماری‌ها از جمله کاربردهای سیستم‌های مولد موج و اسیلاتورها هستند.

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اظهارداشت: دانش فنی جهت طراحی و ساخت تجهیزات با کاربری‌های خاص جزو موضوعاتی است که محققان مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه به آن دست یافته‌اند.

مهندس میثم عباسی ، مدیر تیم فناور سداس و طراح و سازنده سیستم مولد امواج مولتی رول پرتابل نیز گفت: ژنراتور سیگنال وظیفه تولید شکل موج و یا سیگنال الکتریکی را برعهده دارد و نوع و مشخصات موج تولیدی بسته به کاربرد متفاوت است که می‌تواند پیوسته یا گسسته باشد.

وی افزود: سیگنال‌های مورداستفاده در صنایع و بخش‌های دیگر از نظر نوع به سیگنال‌های صوتی، سیگنال‌ های رادیویی، پالس، آنالوگ و دیجیتال و از نظر عملکرد به سیستم‌های Arbitary، آر اف، مولد سیگنال صوتی، مولد سیگنال ویدیویی و فانکشن ژنراتور تقسیم‌بندی می‌شوند.

نظر شما