شناسهٔ خبر: 44150723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد/

خدمتی مؤمنانه برای همراهی زوج های جوان تا خانه بخت/ ۵۰ سری جهیزیه توسط سپاه ثارالله اهدا شد

در راستای طرح ازدواج آسان جوانان و همزمان با ششمین روز از هفته بسیج، اهدای ۵۰ سری جهیزیه به خانواده رزمندگان بسیجی معسر به همت سپاه ثارالله در استان کرمان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، ازدواج و تشکیل خانواده بزرگترین آرزوی هر دختر و پسری است، وقتی که پا به دوران جوانی می گذارد و می توان گفت که کانون گرم خانواده بزرگترین پناهگاه مطمئن برای جوانان است که می تواند اضطراب ها را به آرامش تبدیل کند و غم ها و نگرانی را از بین ببرد.

 

امر ازدواج و تحقق آن در جامعه باید برای همه آسان باشد زیرا این امر ضرورت حیات است اما متأسفانه این روزها، هزینه برگزاری مراسم عقد و عروسی بسیار زیاد شده و جوانان زیادی در اطراف ما وجود دارند که به‌دلیل هزینه‌ های گزاف جشن عروسی از ازدواج صرف ‌نظر کردند و باز هم متأسفانه فرهنگ اشتباه تشریفات، سنگینی مهریه ها، اسراف و تجمل گرایی ها این روزها رایج شده و افراد زیادی گرفتار همین مشکلات هستند.

 

پیامبر اکرم (ص) فرمودند «هر کس در کار ازدواج 2 نفر اقدام کند و خدا نیز آن 2 نفر را گرد هم آورد، خدا در برابر هر قدمی که وی در این راه برداشته و هر سخنی که گفته، ثواب یک سال عبادت می دهد» و همچنین امام موسی کاظم (ع) می فرمایند «3 گروه روزی که هیچ سایه ای جزء سایه خدا نیست زیر سایه عرش خدا قرار می گیرند؛ کسی که زمینه ازدواج برادر مسلمان خود را فراهم آورد، یا به او خدمت کند، یا راز او را بپوشاند»؛ پس بهترین راه و روش زندگی را باید در کلام و عمل پیامبر اکرم(ص) و خاندان پاک و مطهر ایشان بیابیم و سیره زندگی آنان را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

 

 

در همین راستا چهارشنبه (5 آذر) همزمان با ششمین روز از هفته بسیج، اهدای 50 سری جهیزیه به خانواده رزمندگان بسیجی معسر در راستای طرح ازدواج آسان جوانان با همت سپاه ثارالله در استان کرمان انجام شد.

 

 

سردار حسین معروفی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی با تبریک هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفان گفت: در مرحله سوم کمک های مؤمنانه یکی از مباحثی که در بسیج و سپاه دنبال می شود، حوزه ازدواج آسان و اهدای جهیزیه به زوج های جوان نیازمند است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: براساس شناسایی که در سراسر کشور توسط بسیج انجام شد، این جهیزیه ها به فرزندانِ در شُرُف ازدواج در خانواده های بسیجی دوران دفاع مقدس که معسر هستند و برای تهیه جهیزیه مشکل دارند، تعلق می گیرد.

 

 

وی افزود: در استان کرمان در فاز اول اجرای این طرح 50 خانوار شناسایی شدند و با هماهنگی سازمان بسیج برای 50 خانوار 6 قلم کالای اساسی پیش بینی شده که شامل یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز، تلویزیون، قالی و ماشین لباسشویی است.

 

سردار معروفی اظهار کرد: هر سری از این جهیزیه ها 20 میلیون تومان است که جمع آن ها یک میلیارد می شود و براساس نظر مقام معظم رهبری در رابطه با جهش تولید و استفاده از کالای ایرانی، همه کالاهایی که توسط سپاه و بسیج برای امر ازدواج آسان در سراسر کشور توزیع می شود، کالای ایرانی است.

 

وی بیان کرد: این جهیزیه هایی که امروز در هفته بسیج در سراسر کشور و استان توزیع می شود خاص بسیجیان معسر دوران دفاع مقدس است و امیدواریم این حرکت که حرکت جدیدی است به فضل الهی ادامه پیدا کند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما در کنار این موضوع، کارت ایثار و کارت طرح حکمت به بسیجیان داده ایم و این ها شروع کارهای جدیدی است که در جبهه انقلاب اسلامی و در مجموعه بسیج برای پیشکسوتان این حوزه آغاز شده و امیدواریم که در این حوزه هم خیرین به کمک ما بیایند تا ما بتوانیم با استفاده از کمک های خیرین حرکت های بهتری در استان کرمان انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: نزدیک به 57 هزار بسیجی بالای 45 روز جبهه در استان کرمان داریم که بخشی از آن ها دچار مشکلات اقتصادی هستند بنابراین آن زمان که کشور ما به آن ها نیاز داشت و آن ها رفتند و جان خود را دادند و یا مجروح شدند و امروز که آن ها نیازمند هستند وظیفه ما است که کرامت آن ها را حفظ کنیم و به کمک آن ها برویم.

 

 

سردار معروفی خاطر نشان کرد: اعطای جهیزیه به خانواده های نیازمند ادامه دارد و طبق برنامه در صدد هستیم تا پایان سال اعطای جهیزیه در استان را به هزار سری برسانیم.

 

 

وی ادامه داد: در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و دوباره در 22 بهمن ماه و در اسفند ماه نیز توزیع سری های بعدی جهیزیه را در استان داریم و تلاش خود را می کنیم که با کمک دیگر نهادها و به صورت قرارگاهی کار خوبی در استان انجام دهیم.

 

 

 

به گزارش شبستان؛ ازدواج، سنت حسنه رسول خدا و امری نیکو است و از آن نیکوتر وساطت، میانجی گری و یا کمک مالی برای ازدواج 2 نفر است پس به بهترین شکل ممکن این امر را انجام دهیم، ازدواج را برای دو زوج آسان کرده و به کسانی که ازدواج آن ها به دلیل نداشتن جهیزیه معطل مانده کمک کنیم تا زندگی خود را شروع کنند تا همانطور که امام صادق فرمودند «کسی که مجردی را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از کسانی است که در قیامت خداوند به آنان نظر لطف می کند»مورد لطف خداوند قرار بگیریم.

 

پایان پیام/667

نظر شما