شناسهٔ خبر: 44150338 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رویارویی جذاب یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی / سرمربی برنده می شود یا مغز متفکرش؟

حامد وفائی

مجتبی حسینی که سال ها به عنوان دستیار یحیی گل محمدی فعالیت می کرد، فردا قرار است تیمش را مقابل یحیی تجهیز کند

صاحب‌خبر -

محرومیت یحیی گل محمدی مانع از دوئل رو در روی او با مجتبی حسینی می شود اما فردا شاهد جدال اندیشه های دو مربی خواهیم بود که سال ها بر روی یک نیمکت می نشستند.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان به میدان خواهد رفت. جایی که شاگردان یحیی گل محمدی باید مقابل شاگردان مجتبی حسینی صف آرایی کردند.

زوج گل محمدی - حسینی اولین بار در خط دفاعی تیم صباباتری در نیمه دوم دهه 80 دیده شد. زوج قد بلند و باهوشی که با تجربه فراوان و هماهنگی کامل سعی در مهار مهاجمان حریف داشتند و چند سال بعد هم این هماهنگی را به نیمکت منتقل کردند.

یحیی 3 سال زودتر از حسینی کار مربیگری را آغاز کرد. او برای اولین بار پس از برکناری محمدحسین ضیایی جانشین او شد و پس از صبا نیز هدایت تیم تربیت یزد را برعهده گرفت. نساجی تیم بعدی گل محمدی بود. همان جایی که از حسینی خواست تا کنار او روی نیمکت بنشیند تا شاید آن زوج هماهنگ خط دفاعی صبا یک بار دیگر تشکیل شود. همکاری گل محمدی - حسینی در 5 باشگاه ادامه پیدا کرد. مجتبی حسینی مفز متفکر و تئوریسین حسینی بود و در نساجی، پرسپولیس ، نفت و ذوب آهن نقش دستیار اول او را داشت. این زوج اگرچه در پرسپولیس عملکرد موفقی نداشتند اما در ذوب آهن موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در جام حذفی شدند. یحیی در پرسپولیس حساب ویژه ای روی حسینی باز کرده بود و او را در روز معارفه به عنوان کمک اول خود معرفی کرد. انتخابی که به مذاق حسین عبدی خوش نیامد و باعث جدایی او شد. آن ها پس از پرسپولیس به ذوب آهن رفتند و دو جام قهرمانی حذفی در دو فصل کسب کردند اما در فصل سوم یحیی گل محمدی با ذوب آهن نتیجه نگرفت تا توسط مدیرعامل باشگاه اخراج شود. گل محمدی هنگامی که درحال بستن ساک خود برای بازگشت به تهران بود، متوجه شد مغز متفکرش پیشنهاد سرمربیگری را پذیرفته و قرار است جای او را بگیرد. خبری که یحیی را شوکه کرد. حسینی اگرچه تلاش کرد کار خودش را برای یحیی توضیح دهد اما گل محمدی از دستیارش نارحت بود. رابطه آن ها تیره و تار شد و آن ها برای مدتی حتی با هم حرف نمی زدند.

یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی

اکسین ‌البرز تیم بعدی بود که گل محمدی با انتخابش همه را شگفت زده کرد اما اکسین قرارداد مالی خوبی به یحیی پیشنهاد داده بود و گل محمدی هم راهی این تیم شد. یحیی که جانشین فیروز کریمی شده بود، تصمیم گرفت وحید رضایی را به عنوان دستیار اول خود معرفی کند. یک فصل گذشت تا گل محمدی از سوی سران باشگاه تراکتور به تبریز فراخوانده شد. گل محمدی درحالی تراکتور را تحویل گرفت که پنجره های نقل و انتقالات سرخ پوشان تبریزی بسته بود و او مجبور بود با تلفیقی از بازیکنان قدیمی و بازیکنان جوان راهی میدان شود. در آن مقطع جواد منافی نقش دستیار یحیی را بازی می کرد تا این که تنها پس از گذشت 3 هفته از لیگ، یک دوست مشترک زمینه آشتی یحیی با حسینی را فراهم آورد. گل محمدی و حسینی بیشتر از یک سال حتی یک کلام هم با هم حرف نزده بودند اما آن دوست مشترک، در جلسه ای چند ساعته زمینه های آشتی آن ها را فراهم آورد و حسینی که در آن مقطع دستیار مجید جلالی در پیکان بود را به تبریز برد.

زوج گل محمدی - حسینی یک بار دیگر تشکیل شد تا جواد منافی از سوی گل محمدی برکنار شود. برکناری که عجیب به نظر می رسید. چرا که منافی و گل محمدی از همان زمان بازیگری ارتباط بسیار خوبی با هم داشتند و در چند تیم مختلف نیز با هم کار کرده بودند. منافی و یحیی در پورا شکل گرفتند و در پرسپولیس و تیم امید رشد کردند و سپس توسط علی پروین به تیم ملی بزرگسالان رسیدند تا ارتباط عمیقی بین آن ها وجود داشته باشد. اما در کمال تعجب، پس از ورود حسینی، گل محمدی ترجیح داد تا منافی را برکنار کند. اتفاقی که خشم منافی را برانگیخت و ...!

از آن اتفاق چند سالی می گذرد اما هنوز منافی و گل محمدی با هم صحبت نمی کنند.

اما موضوع این بود که تشکیل دوباره زوج یحیی - حسینی مثل قبل موفق نبود و گل محمدی با تراکتور هم ناکام عمل کرد تا مدیران تراکتور در همان نیم فصل او را اخراج کرده و حسینی را به عنوان مغز متفکر او به عنوان سرمربی انتخاب کنند. حسینی هم خیلی زودتر از حد تصور برکنار شد تا یک بار دیگر راه آن ها از هم جدا شود.

گل محمدی به شهرخودرو رفت و حسینی به مس کرمان. گل محمدی در مشهد حمید مطهری را به عنوان دستیار اولش برگزید و حسینی تا استانه صعود به لیگ برتر پیش رفت تا به خاطر یک گل، شاهد صعود تیم آلومینیوم اراک باشد.

حال در فصل جدید و در هفته سوم یک بار دیگر گل محمدی و حسینی را در یک قاب اما روی دو نیمکت متفاوت خواهیم دید.

یحیی محروم است و باید از روی سکوهای بدون تمشاگر با فریاد شاگردانش را هدایت کند و حسینی که به تازگی بخشیده شده، از روی نیمکت باید زمینه های پیروزی تیمش را در این بازی خانگی فراهم کند.

حال باید دید برنده این جدال چه کسی است. دو مربی که از کوچکترین خصوصیات اخلاقی هم با خبرند و سلایق تاکتیکی هم را از حفظ اند. دو مربی که دست شان برای هم رو شده و نمی توانند از نظر فنی هم را غافلگیر کنند.
یکی یحیی است در جایگاه یکی از موفق ترین مربیان چند سال اخیر فوتبال ایران و دیگری مجتبی حسینی که در تمام این سالها به عنوان تئوریسین و مغز متفکر یحیی معرفی شده؟

چه کسی برنده خواهد بود؟

باید منتظر بود و دید...

 

همچنین بخوانید:

بازگشت مجتبی حسینی به نیمکت در بازی با پرسپولیس

تغییر در کادر پزشکی پرسپولیس با تصمیم یحیی گل‌ محمدی

 

نظر شما