شناسهٔ خبر: 44149814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد 27 درصدی هرمزگان در قبولی رشته های پزشکی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 108 دانش آموز هرمزگانی در کنکور 99 در رشته های پزشکی، دارو سازی و دندانپزشکی قبول شده اند که نسبت با کنکور 98 دارای رشد 27 درصدی است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی دادی‌زاده در شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار کرد: اطلاعات جامع و کامل کنکور معمولا در دی ماه ارسال خواهد شد ولی مطابق اطلاعات جمع آوری شده از مدارس سطح استان، شاهد رشد چشمگیری در قبولی کنکور 99 هستیم.

وی با اشاره به قبولی 43 نفر در رشته پزشکی کنکور 97، افزود: در کنکور سال گذشته( 1388) تعداد پذیرفته شدگان رشته پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی با قریب به 50 درصد افزایش به 81 نفر رسید و در کنکور سال 99 نیز این تعداد با 27 درصد رشد، به 108 نفر پذیرفته شده در رشته های پزشکی رسیده است و آمار پذیرش این رشته ها در دو سال اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: در سال 98، دانش آموزان 10 منطقه آموزش و پرورش استان موفق به ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی شده بودند که در کنکور 99، دانش آموزان 14 منطقه آموزش و پرورش، مورد پذیرش رشته های نامبرده شده اند.

دادی‌زاده خاطر نشان کرد: ناحیه یک بندرعباس با 35 قبولی، ناحیه دو بندرعباس با 22 قبولی و شهرستان بستک با 12 قبولی، بالاترین آمار قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی را در بین مناطق آموزش و پرورش استان داشتند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

نظر شما