شناسهٔ خبر: 44149724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۰ دستگاه تاکسی متخلف در مهاباد جریمه شدند

مهاباد- ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد گفت: ۱۰۰ دستگاه تاکسی متخلف در این شهرستان به خاطر رعایت نکردن مصوبه‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا جریمه شدند.

صاحب‌خبر -

شیرکو نورانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تاکسی به علت استفاده از ظرفیت حداکثری خود در جابجایی مسافر در دوران کرونا و همچنین رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در طول فعالیت روزانه جریمه و اعمال قانون شده ‌است.

وی با بیان اینکه امسال به علت شرایط کرونایی ۲ مرحله نرخ تاکسی در مهاباد افزایش یافته است، ادامه داد: براساس تصیم ستاد مقابله با کرونای مهاباد مبنی بر کاهش تعداد مسافران در خودروهای ناوگان حمل و نقل چنانچه راننده‌ای نسبت به رعایت کردن آن کوتاهی کنند مشمول جریمه و در صورت نیاز انتقال به پارکینگ خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد اظهار داشت: همچینین ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا روزانه به همت بازرسان واحد تاکسیرانی و خدمات شهرداری انجام می شود.

نورانی بیان کرد: برای ارتقای سطح آگاهی رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی نیز کلاس‌های آموزشی برای رانندگان تاکسی در خصوص رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع این ویروس در دستور کار قرار گرفته‌است. 

وی از مردم نیز خواست در هنگام استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی نکات بهداشتی را به منظور حفظ سلامت خود و سایر شهروندان رعایت کنند.

نورانی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلفی شکایت خود را به شماره تلفن ۴۲۲۳۳۰۰۰ واحد نظارت و بازرسی تاکسیرانی اعلام کنند.

در شهر ۱۶۸ هزار نفری مهاباد در مجموع ۵۰۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۵۸ تاکسی خطی، ۹۰ دستگاه ون، ۹۱۵ تاکسی تلفنی، ۴۲ دستگاه اتوبوس، ۱۲ میدل باس و ۶ مینی بوس فعالیت دارد.

نظر شما