شناسهٔ خبر: 44149719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار کرمان: میزان نیاز و محل ذخیره میوه شب عید و سایر مایحتاج مردم برای نوروز از اکنون پیش‌بینی شود

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: میزان نیاز و محل ذخیره میوه شب عید و سایر مایحتاج مردم برای نوروز از اکنون پیش‌بینی شود و ادارات صمت استان مسئول هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی زینی‌وند امروز ظهر در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: کالاهای اساسی که برای تنظیم بازار در استان توزیع می‌شود باید بر اساس عدالت و در تمام نقاط استان انجام شود.

وی با تأکید بر مدیریت در توزیع عادلانه مرغ منجمد و براساس سرانه جمعیتی هر شهرستان گفت: رصد و پایش واحدهای تولید مرغ در سطح استان جهت افزایش ظرفیت مدنظر قرار گیرد.

استاندار کرمان بر توزیع مویرگی و شبکه‌ای مرغ در سطح استان تأکید کرد و افزود: سازمان صمت و فرمانداری‌ها جهت توزیع مویرگی و شبکه‌ای مرغ در سطح استان به منظور عدم تشکیل صف‌های طولانی با توجه به شرایط بیماری کرونا برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با تقدیر از کمک بسیج در بازرسی از سطح بازار و کنترل قیمت‌ها خاطر‌نشان کرد: تداوم و دقت بازرسی‌ها از بازار با همکاری نیروهای بسیج لازم است و در این ایام باید بازرسی و نظارت تشدید شود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه ادارات حمل و نقل و راهداری برآورد استان را در حالت عادی و بحرانی ارائه کند گفت: میزان نیاز و محل ذخیره میوه شب عید و سایر مایحتاج مردم برای نوروز از اکنون پیش‌بینی شود و ادارات صمت شمال و جنوب استان مسئول این کار هستند.

وی با بیان اینکه سامانه بارگذاری نهاده‌ها با دقت اسم دستگاه‌ها سریعاً تعیین تکلیف شود و جهاد کشاورزی هم کوتاهی‌ها را اعلام کند افزود: هیچ کمبودی در آینده قابل پذیرش نیست و مدیران از الآن باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام بدهند.

به گزارش تسنیم در این جلسه رفع مشکل حمل شکر به استان از طریق ظرفیت ارتش و سپاه و تأمین کمبود بذر گندم به‌ویژه در جنوب استان کرمان با توجه به فصل کشت از مصوبات ستاد تنظیم بازار امروز بود.

توزیع 400 تن مرغ منجمد به تفکیک 250 تن مرغ منجمد در شمال استان و 150 تن مرغ منجمد در جنوب استان از طریق سپاه از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان کرمان به ریاست استاندار کرمان بود. 

در این جلسه گزارش داده شد که 10 هزار تن روغن خام به کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان تحویل داده شده که پس از فرآیند تولید با هماهنگی سازمان صمت، بین فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و خرده فروشی‌ها تقسیم می‌شود تا با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/511/ی

نظر شما