شناسهٔ خبر: 44149243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| دورکاری در شرکت نفت گلستان کاملا براساس بخشنامه دولت است/ ادعای کسر اضافه‌کار نادرست است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گلستان با رد حذف اضافه‌کار برای کارکنان بهره‌مند از دورکاری گفت: این شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کاملا براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور برای کاهش حضور کارکنان در مناطق با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اقدامات اداری را لحاظ کرده است.

صاحب‌خبر -

برخی مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» با درج سوژه‌ای با عنوان «عدم رعایت دورکاری در شرکت پخش فراورده‌های نفتی گلستان» عنوان کردند که در این شرکت دورکاری عملا اجرا نمی‌شود، البته دستورالعملی دادند تا ظاهرا نشان دهند دورکاری اجرایی می‌شود بگونه‌ای که آنقدر شرایط سختی را برای دورکاری در نظر گرفتند که تقریبا هیچکس نتواند به دورکاری برود.

این افراد عنوان می‌کنند که در شرایط دورکاری شرکت نفت گلستان آماده است که اولا نصف اضافه کار را کسر می‌کنند، ‌دوما عنوان کردند که هیچ‌گونه خللی در خدمات‌رسانی شرکت نباید رخ دهد و همه چیز مثل قبل باید کارها به موقع انجام شود

اما بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص دورکاری و کاهش حضور کارکنان در مناطق قرمز، نارنجی و زرد شیوع کرونا چیست؟

به دنبال اجرای «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور» مصوب چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی، ادارات مرکز و استان‌ها و شهرستان‌ها در شرایط سه‌گانه هشدار از طریق بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران کشور به استثنای نیروهای مسلح ابلاغ شده است.

این بخشنامه برخی خدمات ضروری دستگاه‌های اداری استان را شامل نمی‌شود ادارات خدمات ضروری به آن دسته از خدمات دستگاه‌های اجرایی اطلاق می‌شود که مستقیما در زندگی روزمره شهروندان و یا انجام فعالیت‌ها یا ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی دیگر تأثیرگذار بوده از قبیل خدمات مرتبط با مشاغل گروه یک در بخش دولتی، خدمات آب، برق، گاز، خدمات درمانی و سلامت، تأمین کالاهای ضروری، امور بانکی، خدمات پست، خدمات ارتباطی، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، نظارت بر بازار و نظائر آنها ارائه آنها قابل تعطیل نیست.

این بخشنامه برای خدمات عادی تاکید دارد که آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که عدم ارائه موقت آنها تأثیر جدی در زندگی عموم شهروندان نداشته و می‌توان ارائه آنها را به زمان دیگری در آینده نزدیک موکول کرد.

نحوه کارکنان در شرایط هشدار به ویژه در وضعیت «قرمز» برای دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسوول (در سح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان خود اقدام کنند مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید.

در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد همچنین مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و...) به طور کامل تعطیل و صرفا کارکنانی که حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشند، حضور خواهند یافت.

با عنایت به عملیاتی بودن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و اینکه نباید عدم حضور کارکنان این شرکت خللی در زندگی مردم ایجاد شود و همچنین صراحت «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور» و دستورالعمل شهرهای دارای وضعیت قرمز برای حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی و همچنین ثبت دغدغه‌های کارکنان این شرکت در سامانه #فارس-من در خصوص عدم رعایت دورکاری در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گلستان، عیسی افتخاری مدیرعامل این شرکت با رد این موضوع گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در راستای اجرای کامل بخشنامه شماره 7770/2/99 مورخ 1/9/99 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۲۷/۸/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور برای کاهش حضور کارکنان در سراسر کشور در مناطق با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد هشدار کرونا، اقدامات اداری را لحاظ کرده است.

عیسی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به اینکه دورکاری فقط مربوط به کارکنان غیرنوبتکار بوده و کارکنان روزکار هم در صورتی که عدم حضور آنان در چارچوب برنامه‌ریزی دورکاری، خللی در عملیات شرکت وارد نکنند، مجاز به اسنفاده هستند.
وی تصریح کرد: مطابق مقررات و دستورالعمل ستاد ملی کرونا در شرایط نارنجی باید دو سوم کارکنان و در شرائط قرمز یک دوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند و برنامه‌ریزی برای دورکاری بر عهده روسای واحدها شرکت گذاشته شده است.         
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گلستان خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش استان نسبت به رعایت سلامت پرسنل در ایام کرونا  و پرداخت اضافه‌کاری بیشترین حمایت‌ها را به پرسنل داشته و موضوع کسر اضافه‌کاری اصلا اجرایی نشده و تایید هم نمی‌شود.

انتهای پیام/2307/

 

نظر شما