شناسهٔ خبر: 44149238 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

سایت های مشهور ایرانی با تخفیف بلک فرایدی

اقتصادی رکنا: احتمالا تا به امروز واژه بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه به گوش‌تان خورده است. در این روز بسیاری از فروشگاه‌ ها در سراسر دنیا با اعمال بهترین و حتی بیشترین تخفیف بر روی محصولات خود به بیشترین سود سال خود می‌رسند. تا جایی که آمازون حتی با تخفیف‌های ۹۰ درصدی معروف خود به سود ۶ میلیارد دلاری رسید. خریداران نیز می‌توانند با خرید در این روز ضمن برخورداری از این میزان تخفیف محصولاتی که مدت‌ها در انتظار خرید آن‌ها نشسته بودند را خریداری کنند.

صاحب‌خبر -

بلک فرایدی یا جمعه سیاه در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعهٔ ماه نوامبر به‌شمار رفته و آغاز آیین خرید برای کریسمس حساب می‌شود. در واقع جمعهٔ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکت‌ها این اجازه را به کارکنان خود می‌دهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند. سال‌ها است که این روز، شلوغ‌ترین روز برای فروشنده‌ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنت‌های دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده‌است. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه‌ها پیش از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا پیش از آغاز شب خرید کرده باشند.

تاریخچه بلک فرایدی

قرن‌ها است که صفت سیاه در فرهنگ‌های مختلف برای توصیف رویدادی بدشگون استفاده می‌شد. در تاریخ آمریکا، عبارت «جمعه سیاه» به رسوایی بازار طلا، در روز ۲۴ سپتامبر سال ۱۸۶۹ اشاره دارد. پس از پایان جنگ داخلی آمریکا، بین ایالات متحده آمریکا و ایالات مؤتلفه آمریکا، نوبت به دوران دوازده ساله بازسازی آمریکا رسید. بدین ترتیب، ایالت‌های شکست خورده جنوبی، مورد بازسازی ایالت‌های شمالی پیروز قرار گرفتند. دو تن از زمین خواران آن دوره به نام جِی گولد (Jay Dick) و جیمز فیسک (James Fisk) به واسطه خریدهای عمده در مدتی کوتاه، انحصار موقت طلا را به دست گرفتند. آن‌ها از این طریق سود کلانی به دست آوردند. دولت وقت که به‌موقع متوجه این سوءاستفاده نشد، حجم طلای بالایی را روانه بازار کرد تا قیمت از دست رفته ثابت شود. اما در نهایت، زندگی بسیاری ویران شد، و از آن روز به نام جمعه سیاه یا بلک فرایدی یاد می‌شود.

حراج‌های بزرگ امسال در ایران در روزهای زیر برگزار خواهد شد:

جمعه 7 آذر 99

دوشنبه 10 آذر 99

آمار فروش در جمعه سیاه

همراه با دیگر کشور های مختلف دنیا، این روز در ایران نیز مورد توجه فروشندگان قرار گرفته است. خرید در بلک فرایدی فرصتی است برای تا لیست خرید بلند خود را تکمیل کنید. بسیاری از فروشندگان محصولات دیجیتال، آرایشی، پوشاک، لوازم منزل و حتی خوراک خود را با بهترین قیمت و در بعضی شرایط کم ترین قیمت به فروش می گذارند.

مهمترین نکته در جمعه سیاه چیست؟

بزرگترین اشتباهی که افراد در حراج جمعه سیاه مرتکب می‌شوند، ورود به این حراجی بدون تهیه لیست خرید مورد نیاز خودشان است.

در این روز افراد صدها و شاید هزاران تخفیف و تبلیغ رنگارنگ را می‌بینند و شاید چیزهایی را بخرند که سال‌ها مورد نیاز آن‌ها نشود.

با ایجاد لیست خرید می‌توانید از افتادن در دام خرید وسایل غیر ضروری و هر گونه پشیمانی بعد از خرید در امان بمانید.

مهمترین نکته در بلک فرایدی تنها یک چیز است! داشتن لیست خرید و قیمت اصلی کالاها

می‌توانید لیست لوازم ضروری خود را ایجاد کرده و آن را با دوستان و افراد خانواده به اشتراک بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها نیز آن را در صورت نیاز خریداری می کنند.

چه محصولاتی در بلک فرایدی بخریم؟

۱- خرید محصولات دیجیتال

محصولاتی که در ایران بیشتر مورد توجه قرار می گیرند محصولات دیجیتالی هستند. خرد بهترین گوشی موبایل، خرید بهترین تبلت، خرید بهترین لپتاپ، خرید بهترین پاوربانک و لوازم جانبی خریداران بیشتری دارد.

حتی قیمت این محصولات در بلک فرایدی تا نصف قیمت اصلی خود می رسد. شاید این بهترین فرصتی باشد که محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

با سر زدن به مراکز خرید اصلی محصولات دیجیتال یا فروشگاه های اینترنتی مرتبط می‌توانید از حراج بلک فرایدی آن‌ها مطلع شوید.

۲- خرید محصولات زیبایی و بهداشتی با در بلک فرایدی

بیشتر برندهای ایرانی و خارجی در این روز تخفیف ویژه در نظر می‌گیرند. تنوع محصولات بهداشتی به قدری زیاد است که در این روز شاید مجبور شوید بسیاری از محصولات را خریداری کنید. تخفیفات محصولات آرایشی از جمله عطر و ادکلن تا ۴۰ درصد نیز اعمال شده است.

۳- برند های لباس خارجی و ایرانی در حراج بلک فرایدی

بسیاری از برند های ایرانی و خارجی در داخل ایران نیز به روال موجود در دنیا، میزان تخفیفات خود را بر محصولات افزایش می دهند.

البته بر طبق تجربه سال‌های گذشته کمی در این بخش احتیاط کنید و حتما قیمت اجناس را قبل از حراج چک کنید.

۴- مواد غذایی نیز تخفیف دار می شود!

خرید محصولات مواد غذایی در بلک فرایدی از دیگر مواردی است که جای خود را در این روز محکم کرده است. میزان تقاضا برای مواد غذایی شاید بیشتر از هر محصول دیگری باشد. از این رو به خصوص فروشگاه های مواد غذایی اینترنتی محصولات مواد غذایی که بیش تر از محصولات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند را با تخفیفات استثنایی به مردم عرضه می‌کنند. خرید بلک فرایدی خود را فراموش نکنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید.

۵- شرکت های غول تکنولوژی در بلک فرایدی چه کار می کنند؟

شرکت های تکنولوژی بزرگ همچون گوگل و اپل تخفیف های خود را بر روی محصولات خود اعلام می کنند. محصولات پر طرفدار این دو شرکت گوشی و لپتاپ هستند که در این روز میزان فروش آن ها به دو تا سه برابر نیز می رسد. خرید دوربین های عکاسی نیز در صدر لیست قرار دارند. اگر به موسیقی علاقه مند هستید، دستگاه های پخش موسیقی در این فصل قیمت های مناسبی پیدا می کنند.

البته باید بدانید تخفیفات تکنولوژی در اصل در ۴ روز بعد یعنی تا سایبر ماندی (Cyber Monday) اتفاقات می‌افتند.

دوشنبه سایبری دوشنبه بعد از جمعه سیاه است که شرکت‌های تکنولوژی مانند بهترین هاست‌ها تخفیفات خود را اعمال می‌کنند.

بهترین سایت‌ها در جمعه سیاه /black Friday

۱- دیجی کالا

۲- جمعه سیاه راستچین

۳- جمعه سیاه بانی مد

۴- الی گشت

۵- ویویدژوال

6- نوین چرم

7- چرم مارال

8- تشت و خوشخواب زست

9- ایران کتاب

10- مکتب خونه ( آموزش مختلف دروس دانشگاهی )

11- فلایتیو ( بلیط هواپیما و قطار و هتل )

12- مقداد آی تی ( تجهیزات کامپیوتری )

13- موتن رو ( محصولات آرایشی )

14- میهن وب هاست ( خدمات وب ، سرور مجازی ، طراحی و برنامه ریزی )

15- آمازون هم یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان است که در ایران هم از طریق برخی سایت ها می توانید خرید کنید.

شما می توانید از سایت تخفیفان به این سایت ها و سایت های دیگر که تا دوشنبه بلک فرایدی دارند ، مراجعه کنید. همچنین اینستاگرام و فضای مجازی میزبان هزاران سایت و کانال خرید در این روزها است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
4 0

نظر شما