شناسهٔ خبر: 44149235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد

برخورد جدی با سازندگان بنا در حاشیه شهر اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از برخورد جدی دستگاه قضا با متخلفان در حوزه ساخت و ساز واحدهای مسکونی در حاشیه شهر بدون ضوابط و مقررات خاص خبر داد.

صاحب‌خبر -


ناصر عتباتی پنجم آذر در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان اردبیل در حوزه ساخت و ساز اظهار کرد: در بازدید میدانی از پنج منطقه حاشیه شهر اردبیل متوجه برخی از مشکلات و نارسایی‌های مردم در این مناطق در زندگی عمومی شدیم که انتظار می‌رود هر چه سریعتر این مشکلات و نارسایی‌ها مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اگر شهرداری و شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات به وظیفه خطیر خود در خدمت‌رسانی به مردم عمل کنند، بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های مردم در این مناطق رفع خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت:‌ در یک زمانبندی مشخص به مسئولان و مدیران امر تاکید کردیم تا مشکلات و ایرادات کار را در حوزه خدمت‌رسانی بیشتر به اهالی این منطقه رفع کنند تا ساکنان این منطقه با دلگرمی بیشتر بتوانند به زندگی روزمره خود بپردازند.
عتباتی افزود: در کنار رفع خلأهای قانونی و همچنین حل مشکلات ساکنان این مناطق،‌ از مجموعه شهرداری خواسته شد تا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی گرفته شده و به نوعی زمینه ساخت بناهای قانونی و کارشناسی را فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مسئولان و مدیران حوزه شهرسازی، استانداری و شهرداری باید به سرعت به تعهدات خود در انجام خدمات شایسته به ساکنان این مناطق همت کنند و به صورت اورژانسی قرار شد در پنج منطقه بازدید شده مشکلات و موانع رفع شود.
عتباتی اضافه کرد: به دنبال امضای تعهد و تفاهم کاری، قرار شد تا از فردا کارهای کارشناسی و اجرایی در این حوزه آغاز شود تا به سرعت مشکلات ساکنان این مناطق و اهالی رفع شده و خدمات مطلوب شهری را دریافت کنند.
وی ادامه داد: ما باید با عمل و رفتار خود به نحوی به ساکنان این مناطق گوشزد کنیم که ساخت و ساز غیرمجاز نمی‌تواند مشکلی را حل کند بلکه بر دامنه مشکلات و نارسایی‌ها می‌افزاید.
عتباتی بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی می‌تواند تبعات اجتماعی و حتی فرهنگی و اقتصادی را به همراه داشته باشد که ضرورت دارد ساخت و سازها در چارچوب قوانین و با اخذ مجوز از شهرداری و همچنین نظام‌ مهندسی انجام شده و توانمندی‌های بیشتری را در این بخش شاهد باشیم.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: نباید شرایط موجود فرصتی را برای افراد سودجو به وجود آورد تا با شگردها و حیله‌های مختلف اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی کنند در حالی که پلیس ساختمان باید مراقبت بیشتری را در این امر انجام داده و در کنار آن شهرداری خدمات مناسبی را به ساکنان مناطق حاشیه شهر به صورت قانونی ارائه کند.
انتهای پیام

نظر شما