شناسهٔ خبر: 44148871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد

اجرای ۸۶ طرح اشتغال‌زایی در استان کرمان

سارا سلطانی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در بحث کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی اظهار کرد: امسال ۸۶ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سطح استان داشتیم که اشتغال ۲۳۹ نفر را در پی داشته است و همه این طرح‌ها در هفته بسیج افتتاح شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ"جواد جلالی" عصر امروز پنجم آذرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج تامین آب شرب و کشاورزی را از اولویت‌های بسیج سازندگی دانست و گفت: لایروبی رودخانه‌ها و ترمیم سیل‌بندها، احداث استخر، احیای قنوات و ...  آبرسانی در برخی از مناطق محروم استان نیز در دست اقدام داریم و تا پایان سال اجرای این پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی پروژه‌های مربوط به بخش محرومیت‌سازی را از دیگر اولویت‌های بسیج سازندگی دانست و بیان کرد: بسیج سازندگی با احداث مدارس، مسکن، سالن ورزشی، پروژه‌های اشتغال‌زایی،  و ... در راستای محرومیت‌زدایی گام برداشته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: امسال در بخش آب شرب ۱۹ پروژه و در بخش آب کشاورزی ۲۹ پروژه در دست اقدام داشته‌ایم، که تاکنون همه پروژه‌های آب شرب و ۲۸ پروژه آب کشاورزی به پایان رسیده است.

وی بهداشت مردم را از دیگر اولویت‌های بسیج سازندگی برشمرد و تصریح کرد: ساخت سرویس بهداشتی و حمام عمدتا در مناطق محروم و جنوب استان در حال ساخته شدن هستند و از ابتدای سال تا کنون ساخت ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی به اتمام رسیده است.

جلالی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در بحث کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی اظهار کرد: امسال ۸۶ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سطح استان داشتیم که اشتغال ۲۳۹ نفر را در پی داشته است و همه این طرح‌ها در هفته بسیج افتتاح شدند.

وی با بیان این ‌مطلب که بسیج سازندگی در بخش خدمات اجتماعی نیز اقداماتی صورت داده است، اظهار کرد: بسیج سازندگی دو مرحله از کمک‌های مومنانه در ماه رمضان و دهه ولایت اجرا کرده و اکنون مرحله سوم آن در دست انجام است و همچنین کارهای در حوزه مقابله با ویروس کرونا در سطح استان از جمله راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، ضد عفونی معابر و اماکن، اعزام گروه‌های جهادی برای کمک به کادر درمان و ... انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان از اقدامات بسیج سازندگی در بحث بلایای طبیعی و سیل سخن به میان آورد و بیان کرد: شاهد وقوع سیل در مناطق جنوبی و شرقی و رابر بودیم و گروه‌های جهادی جهت امدادرسانی و شست و شوی لوازم منزل آنها، ساخت سرویس بهداشتی، اعزام تکنسین و متخصص برای تعمیر وسایل منازل مردم سیل‌زده، اسکان، بازسازی بخشی از سیل بندها و ... از جمله اقدامات امدادی بسیجیان در این وقایع بوده است.

وی از آزادی ۱۳۸ نفر از محکومان مالی با پرداخت بیش از دو میلیارد تومان از محل کمک های مومنانه در راستای نهضت آزادسازی محکومان مالی در مرحله نخست طرح مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این کار با همکاری سپاه ثارالله، سازمان بسیج حقوقدانان، سازمان بسیج سازندگی، ستاد دیه، انجمن حمایت زندانیان، خیران و دادگستری کل استان کرمان اجرایی شده است.

جلالی بیان کرد: در کنار گروه‌های جهادی، صندوق‌های قرض‌الحسنه در محله‌های مختلف توسط پایگاه‌های بسیج راه‌اندازی شده است و از طریق این صندوق‌ها تسهیلات اشتغال‌زایی به مردم داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کل هزینه‌های بسیج سازندگی در زمینه کمک‌های مومنانه، ساخت و ساز، مقوله مقابله با ویروس کرونا و ... در سطح استان هزینه شده است.

انتهای پیام

نظر شما