شناسهٔ خبر: 44148275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول خبر داد

طراحی و ساخت سیستم مولد امواج مولتی رول پرتابل توسط پژوهشگران اردبیلی

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از طراحی و ساخت سیستم مولد امواج مولتی رول پرتابل توسط فناوران مرکز رشد این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -


برومند صلاحی پنجم آذر در جمع خبرنگاران از طراحی و ساخت سیستم مولد امواج مولتی رول پرتابل توسط فناوران مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: این محصول توسط واحد فناور سداس از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.
 وی افزود: سیستم‌های مولد امواج یا ژنراتور سیگنال یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در صنایع گوناگون مخصوصاً در صنایع حساس می‌باشند. 
صلاحی تصریح کرد: تست و بررسی مدارات و تجهیزات الکترونیکی، استفاده در خطوط تولید، ارتباطات و مخابرات از جمله سیستم‌های وای‌فای، وایمکس، ارتباطات ماهواره‌ای و مدولاسیون‌ها، سیستم‌های راداری، اکتشافات معدنی و همچنین استفاده در تجهیزات درمانی بیماری‌ها از جمله کاربردهای سیستم‌های مولد موج و اسیلاتورها به شمار می‌روند.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی افزود: دانش فنی جهت طراحی و ساخت تجهیزات با کاربری‌های خاص جزو موضوعاتی است که محققین مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه به آن دست پیدا کرده‌اند.
میثم عباسی مدیر تیم فناور سداس و طراح وسازنده سیستم مولد امواج مولتی رول پرتابل نیز گفت: ژنراتور سیگنال وظیفه تولید شکل موج و یا سیگنال الکتریکی را بر عهده دارد و نوع و مشخصات موج تولیدی بسته به کاربرد متفاوت است که می‌تواند پیوسته یا گسسته باشد.
وی افزود: سیگنال‌های مورد استفاده در صنایع و بخش‌های دیگر از نظر نوع به سیگنال‌های صوتی، سیگنال‌های رادیویی، پالس، آنالوگ و دیجیتال و از نظر عملکرد به سیستم ‌های Arbitary، آر اف، مولد سیگنال صوتی، مولد سیگنال ویدیویی و فانکشن ژنراتور تقسیم‌بندی می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما