شناسهٔ خبر: 44148265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی

هدایت هدفمند افکار عمومی راهبرد اصلی مقابله با کرونا است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هدایت و اقناع افکار عمومی در راستای رعایت موازین بهداشتی، راهبرد اصلی و سلاح قدرتمند در مقابله با کرونا است.

صاحب‌خبر -

«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی در اراک افزود: اقناع افکار عمومی در خصوص این بیماری باید برای اقشار مختلف و در سنین مختلف متفاوت باشد و در این راستا باید بیش از هر زمان از ابزار هنر و رسانه بهره‌گیری شود.

وی اظهار داشت:به اندازه کافی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و استان مرکزی توصیه صورت گرفته اما هنوز همچنان افرادی هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نسبت به زدن ماسک بی تفاوت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در خصوص بیماری کرونا از ابزار هنر برای آگاهی بخشی افکار عمومی کمتر استفاده شده و این یکی از نقاط ضعف این حوزه است.

اکرمی اظهار داشت: شبکه شاد و آموزش برخط دانشگاه‌ها بهترین فرصت برای آگاهی رسانی درست در خصوص خطرات ویروس کرونا به کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی تصریح کرد: اگر پروتکل‌ها در کشور و استان مرکزی رعایت نمی شود یا هنوز مردم نسبت به آن آگاهی ندارند و یا اینکه هنوز قانع نشده‌اند که در این ۲ بخش باید اقدامات لازم هرچه سریعتر صورت گیرد.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه پارسال پس از قم به ثبت رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

به گفته سیما سادات‌لاری سخنگوی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا چهارم آذر ۹۹  به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر و  شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

نظر شما