شناسهٔ خبر: 44148216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نطق یک نماینده مجلس در صحن علنی

بازنشستگان باید ۹ میلیون تومان حقوق بگیرند؛ از زندگی که بازنشسته‌شان نکرده‌ایم! | اگر قانون می‌نویسید جرأت اجرای آن داشته باشید

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: باید با افرادی که سرمایه مردم را به بازار بورس کشاندند و با دخالت‌های غیر کارشناسی بورس را به مسلخ سرمایه مردم تبدیل کردند، برخورد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه پنجم آذر ماه پارلمان طی تذکر شفاهی اظهار داشت: یا قانون ننویسید یا اگر قانون می‌نویسید جرأت اجرای آن داشته باشید. 

وی افزود: براساس اصل ۲۰ قانون اساسی باید دولت از همه مردم به طور یکسان حمایت کند و براساس قانون دولت مکلف به اجرای عدالت در نظام پرداخت است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تورم موجود و لجام گسیختگی بازار  و بالا رفتن خط فقر حتی اگر براساس تورم سالانه ۲۲ درصد حساب کنیم بازنشستگان باید امروز ۹ میلیون تومان حقوق دریافت کنند. برای برخی از مسئولان سوءتفاهم شده است اینها از کار بازنشسته شده‌اند قرار نیست از زندگی بازنشسته‌شان کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با افرادی که سرمایه مردم را به بازار بورس کشاندند و با دخالت‌های غیر کارشناسی بورس را به مسلخ سرمایه مردم تبدیل کردند برخورد شود. باید جلوی این افراد گرفته شده و محاکمه قضایی شوند. قبل از آن که بیش از این نفس اقتصاد کشور را تنگ کنند.

فلاحی در خاتمه عنوان کرد: عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی علیرغم این که بیشترین سهم بیمه را پرداخت می‌کنند و کمترین دریافتی را دارند برخلاف قانون اساسی و قانون برنامه ششم توسعه است.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید

نظر شما