شناسهٔ خبر: 44147960 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

رپرتاژ اگهی /

منابع راهنمای موسسه حرف آخر

موسسه آموزشی و کنکوری حرف آخر در سالهای اخیر در زمینه تولید منابع و محتوای کنکوری فعالیت گسترده ای داشته است و خوشبختانه به دلیل به کارگیری روش های نوین آموزشی بسیار مورد استقبال دانش آموزان و داوطلبان کنکوری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

منابع راهنمای موسسه حرف آخر

موسسه آموزشی و کنکوری حرف آخر در سالهای اخیر در زمینه تولید منابع و محتوای کنکوری فعالیت گسترده ای داشته است و خوشبختانه به دلیل به کارگیری روش های نوین آموزشی بسیار مورد استقبال دانش آموزان و داوطلبان کنکوری قرار گرفته است. این استقبال باعث شود که حرف آخر برای دانش آموزان متوسطه اول یا راهنمایی اقدام به تولید محتوای آموزشی کند. آموزش کاملا مفهومی و شهودی و تدریس ساده و جذاب اساتید بخشی از ویژگی های تدریس منابع راهنمایی موسسه حرف آخر است. به کار گیری روش های جدید حرف آخر در آموزش رسمی کشور باعث شده از دانشگاه روش شناسی فرانسه موفق به دریافت گواهی ICOM شود. برای شناخت بیشتر حرف آخر میتوانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

ضرروت تغییر در رویکرد آموزشی

عرصه آموزشی و درسی نیز مانند سایر ابعاد زندگی انسان امروزی در ایران، نیازمند تغییر و تحولات اساسی برپایه روش های علمی و هوشمند بود، که خوشبختانه حرف آخر در سایه پشتکار و تلاش دبیران و مدرسان نخبه کشور، برای اولین بار، روش پویانمایی و تصاویر سه بعدی به صورت دیجیتال پا به عرصه آموزش دروس راهنمایی و کنکور گذاشت و در واقع میتوان از آن به عنوان انقلاب آموزشی  در کشور یاد کرد. چون قبل از این در سطح اموزش کشور از دبستان تا دانشگاه، دانش آموزان و دانشجویان برای آمادگی آموزشی مجبور به حفظ کردن مطالب بودند اما با روش پویانمایی دانش آموزان و دانشجویان به روش کاملا مفهومی و شهودی حتی دروس محاسباتی را یاد بگیرند بدون نیاز به حفظ کردن فرمولهای متعدد. خوشبختانه امروزه همه اساتید دانشگاه، مدرسان و مربیان آموزشی، بر اهمیت و تاثیر گذاری این سبک در آموزش کاملا واقف هستند و بر اجرای آن در همه سطوح درسی و آموزشی تاکید دارند.

 

  اهمیت آموزش مناسب برای دوره متوسطه اول

 دوره متوسطه اول، به دلایلی از قبیل پشت سرگذاشتن دوره کودکی و شروع نوجوانی شروع، سرآغاز تحصیلات عمومی محسوب میشود. این ایام به دلیل تغییرات جسمی، روحی و هیجانی از اهمیت زیادی برخودار است که تاثیر بزرگی در موفقیت شغلی

و تحصیلی دانش آموزان دارد. از حیث آموزشی و نظام یادگیری، متوسطه اول، زیر ساخت و سکوی پرتاب موفقیت در دوره متوسطه دوم و کنکور محسوب میشود. دلایل زیادی وجود دارد که نشان میدهد داوطلبان کنکوری به دلیل عدم کسب آموزش مناسب در مقطع متوسطه اول، با شکست در آزمون سراسری مواجه میشوند. شروع یادگیری، با روش های نوین میتواند سرآغاز حرکت به سمت موفقیت تحصیلی و شغلی باشد.

 

یی

 

حرف آخر دروس مقطع راهنمایی را چگونه تدریس کرده است؟

استفاده از روش های نوین آموزشی و تکنولوژی یادگیری باعث محبوبیت حرف آخر و استقبال خوب دانش آموزان از پکیج های آموزشی این مجموعه شده است. هدف اول حرف آخر ارائه آموزش مفهومی است. مشکل اساسی که در فضای رسمی آموزش وجود دارد، تاکید و استفاده زیاد از روش های سنتی و منسوخ شده آموزش است. هنوز خیلی از دانش آموزان در مدارس برای یادگیری از تکنیک حفظ کردن مطالب استفاده میکنند. در دروس محاسباتی مانند ریاضی و درس های مهم دیگر مانند علوم، زبان و ادبیات که بخشی از منابع آزمون سراسری است، استفاده از تکنیک منسوخ شده، به دلیل فراموشی زود هنگام و سریع، باعث گسست یادگیری و ایجاد مشکلات آموزشی برای دانش آموزان شده است.  به همین جهت حرف آخر با بهره گیری از تکنولوژی های جدید آموزشی از قبیل پویانمای، زمینه درک مفهومی و شهودی کلیه دروس را فراهم ساخته است و با متدهای منسوخ شده کاملا در تضاد است.

 

حرف آخر چگونه زمینه یادگیری پایدار را فراهم ساخته است؟

یکی از روش های رایج یادگیری در آموزش های پیشرفته، به کار گیری حافظه تصویری و بلند مدت است. حرف آخر با تدریس تصویری، سعی کرده است تا حافظه بلندت مدت را تقویت کند. این حافظه مسئول نگهداری بلند مدت مطالب است. روش پویانمایی و یادگیری شهودی در به کارگیری حافظه بلند مدت بسیار موثر بوده است. برهمین اساس حرف آخر از تکنولوژی جدید و به روز جهت پایداری و ماندگاری مطالب استفاده کرده است.

 

حرف آخر درس مهم ریاضی را چطور تدریس کرده؟

یکی از دروس سرنوشت ساز تحصیلی و کاری دانش آموزان و داوطلبان کنکوری، درس ریاضی میباشد. بسیاری از دانش آموزان به دلیل ضعف آموزشی در ریاضی، مسیر تحصیلی خود را عوض میکنند و خیلی از داوطلبان کنکوری نیز به دلیل عدم کسب درصد بالا در این درس، موفق به کسب رتبه برتر و رشته های مورد علاقه خود نمیشوند. ضعف بزرگی که در نظام آموزشی کشور برای تدریس ریاضی وجود دارد، استفاده از روش منسوخ آموزشی حفظ کردن فرمول است. هنوز در همه مدارس برای یادگیری ریاضی، دانش آموزان مجبور به حفظ کردن فرمولهای متعدد میشوند. پیوستگی و هم نیاز بودن مباحث باعث شده، تا سال به سال ضعف یادگیری ریاضی، بزرگ و بزرگتر 

شود. حرف آخر برای اولین بار در کشور، اقدام به تدریس مفهومی ریاضی کرد. با راهکارهای ساده و کوتاه در قالب آموزش مفهومی، این امکان را برای دانش آموزان فراهم ساخته است تا بتوانند بدون نیاز به حفظ کردن فرمول، ریاضی را مفهومی یاد بگیرند. ریاضی نهم حرف آخر، نمونه به بدیل تدریس مفهومی متوسطه اول است. استاد قاسمی مدرس ریاضی متوسطه اول حرف آخر، برای دانش آموزان سال نهم سنگ تمام گذاشته و با روش های جذاب و ساده، ریاضی را مفهومی تدریس کرده است. ریاضی هفتم حرف آخر نیز جزء نمونه های برتر تدریس حرف آخر در متوسطه اول است.

 

 

 

بسته های آموزشی حرف آخر برای متوسطه اول

حرف آخر، دروس علوم، ریاضی، ادبیات، زبان و پیام های آسمانی را تدریس کرده است. علوم حرف آخر توسط 5 استاد کنکوری حرف آخر به صورت کاملا شهودی با تکنیک پویانمایی تدریس شده است. علوم، پایه دروس مهم کنکوری، زیست، شیمی و فیزیک است. به طور مثال علوم نهم حرف آخر، پیش نیازی مهم برای دانش آموزان دهم تجربی است و اساتید کنکور حرف آخر به روش های جذاب  و منحصربفرد آن را تدریس کرده اند.

زبان انگلیسی نیز جز دروسی است که دانش آموزان از ابتدا تا حتی بعد از دانشگاه، با آن درگیر و مشکل یادگیری دارند. همین امر باعث شده خیلی دانشجویان به دلیل ضعف در زبان انگلیسی، در هنگام تحقیقات علمی و پژوهشی، نتوانند از منابع به روز و جدید انگلیسی دنیا استفاده کنند. حرف آخر بخاطر اینکه دانش آموزان متوسطه اول بتوانند ساده و آسان زبان را یاد بگیرند از روش های جدید آموزش زبان استفاده کرده است. با اختصاص حداقل زمان برای یادگیری میتوانید از الان، روش صحیح زبان را به دانش آموزتان یاد بدهید.

 

 

اساتید متوسطه اول حرف آخر

  • ریاضی : استاد مهران قاسمی
  • علوم: مباحث زیست شناسی ( استاد شعبانی و شاکری) – شیمی ( دکتر شیروانی) – فیزیک ( مهندس کامیار) – زمین شناسی( استاد محسن منتظری)
  • زبان انگلیسی: استاد محمودی
  • ادبیات: استاد منتظری
  • پیام های آسمانی : استاد علیرضا یوسفیانپور

 

ارتباط با ما

دانش آموزان عزیز متوسطه اول میتوانند برای کسب مشاوره رایگان و سفارش بسته های آموزشی مد نظر خود با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

 

 

 

نظر شما