شناسهٔ خبر: 44147857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین شناسنامه فرزندان حاصل ازدواج خارجی در خراسان رضوی

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: با اجرای "قانون تابعیت" ثبت‌نام ۹ هزار و ۷۰۰ زن ایرانی مقیم استان خراسان رضوی که سرپرست و دارای یک تا چهار فرزند از همسر خارجی هستند به منظور دریافت شناسنامه برای آن‌ها آغاز شده است.

صاحب‌خبر -




به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: به سه هزار و ۷۰۰ فقره پرونده مربوط به مادران خراسانی دارای فرزندان حاصل از ازدواج با مردان تبعه خارجی به منظور اقدام برای ثبت‌نام تا پایان اسفند ماه آینده نوبت تعلق گرفته است.

او افزود: اطلاع‌رسانی لازم در همین خصوص به این جمعیت از زنان توسط اداره‌کل اتباع و امور مهاجران خارجی خراسان رضوی انجام شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی ادامه داد: این افراد می‌توانند تا پایان اسفند ماه امسال با مراجعه به دفاتر هفده‌گانه خدماتی این اداره‌کل در مشهد و همچنین هفت دفتر پستی فعال در شهر‌های نیشابور، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و تایباد این استان برای ثبت‌نام مراجعه کنند و پرونده لازم را تشکیل دهند.

هاشمی بیان کرد: پرونده‌های زنان ایرانی دارای فرزند حاصل از ازدواج با مردان تبعه خارجی پس از رسیدگی و استعلام اولیه، به مراجع امنیتی ارجاع می‌شود.

او تصریح کرد: پس از پایان سه ماه مهلت قانونی برای دریافت پاسخ از این مراجع، پرونده در صورت دریافت پاسخ مثبت به منظور صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی در اختیار اداره‌کل ثبت احوال خراسان رضوی قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام// ف.غ

نظر شما