شناسهٔ خبر: 44147663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیمی از جمعیت خراسان شمالی بسیجی هستند

بجنورد- ایرنا- مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: نیمی از جمعیت این استان که شرایط عضویت در بسیج را دارند، عضو این نهاد مردمی هستند که ۳۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

صاحب‌خبر -

عین الله حاتمی روز چهارشنبه همزمان با روز بسیج مستضعفان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر فردی که هشت سالگی را به پایان رسانده باشد می تواند عضو بسیج شود ر این اساس ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان شرایط حضور در بسیج را دارند که تاکنون ۵۰ درصد آنان عضو این نهاد شده اند.

وی با بیان اینکه اعضای بسیج در قالب ۲۲ سازمان قشری سازماندهی شده اند، افزود: خراسان شمالی از نظر شمار بسیجیان نسبت به جمعیت از میانگین کشوری جلوتر است.

وی اظهار داشت: بیشترین شمار بسیجیان استان با ۵۰ درصد، عضو بسیج محله هستند و شمار زیادی از جمعیت استان شامل زن و مرد، در قالب بسیج محلات سازماندهی شده اند.

مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: بسیج محلات با محوریت مسجد در جای جای استان پراکنش و عضو دارد و در اجرای طرح های گسترده بسیار کمک رسان است که نمونه بارز آن در جریان شیوع ویروس کرونا به عینه مشاهده می شود.

حاتمی اظهار داشت: مابقی بسیجیان در سازمان هایی از جمله بسیج مهندسین، اساتید، علمی و پژوهشی، فرهنگیان، اداری، سازندگی، دانش آموزی، دانشجویی، پزشکی، اصناف، طلاب، مداحان، ورزش، پیشکسوتان، رسانه، راهیان نور و کارمندان عضویت دارند.

همزمان با هفته بسیج کمیته‌های تخصصی بسیج خراسان شمالی هزار و ۲۵ عنوان برنامه را با مشارکت قشرهای مختلف مردم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

از مجموع این برنامه ها ۱۱۵ برنامه محوری است و با توجه به اینکه شعار امسال این هفته «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین خدمت خالصانه و مومنانه» است که بیشتر این عناوین حول این محور است.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه ها هیچ تجمعی انجام نمی شود، گفت: برنامه ها از طریق رسانه ها و فضای مجازی برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

خراسان شمالی هشت شهرستان و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما