شناسهٔ خبر: 44147570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون استاندار همدان:

قیمت مرغ در استان همدان کاهش می‌یابد

معاون استاندار همدان، گفت:قیمت مرغ در استان همدان کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ظاهر پورمجاهد اظهار کرد: قیمت یک کیلوگرم مرغ گرم ۲۷ هزار تومان و مرغ منجمد ۱۵ هزار تومان تعیین شده که فروش با قیمت بیشتر از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه از امروز این نرخ توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تمام واحدهای مرغ فروشی اعلام شده، تاکید کرد: فروشندگان باید به این مصوبه تمکین کنند وگرنه با آنان برخورد قانونی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به مردم توصیه کرد: به اندازه نیازشان مرغ تهیه کنند زیرا در روزهای آینده قیمت این ماده غذایی کاهش می‌یابد.

به گفته او، از امروز جلسه قیمت گذاری گوشت قرمز و مرغ روزانه و مستمر برگزار می شود تا ضمن کنترل و نظارت بر چرخه تولید و مصرف بتوانیم از افزایش افسار گسیخته قیمت جلوگیری کنیم.

پورمجاهد از توزیع ۱۱۰ تن مرغ گرم و منجمد در روز جاری خبر داد و افزود: دیروز هم ۱۰۰ تن مرغ در فروشگاه ها توزیع شده است.

این مقام مسئول درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر نیز گفت: این افزایش قیمت سراسری است اما می‌توانیم کمبود مرغ زنده و کاهش جوجه ریزی را بیشترین علت آن بدانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان یادآوری کرد: تاخیر در رسیدن نهاده به تولیدکنندگان و کافی نبودن سهمیه موجب شد تا مرغداران برای جوجه ریزی میل و اقبال کمتری داشته باشند. 

او افزود: در حال حاضر سقف نهاده‌ای که به مرغداران استان داده می‌شود ۴۰ درصد است و این میزان پاسخگوی نیاز واحدهای تولیدی نیست که به ناچار باید مابقی نهاده را به صورت آزاد خریداری کنند.

پورمجاهد خاطرنشان کرد: از طریق سازمان جهادکشاورزی به تمام مرغداری‌ها و کشتارگاه های استان اعلام شده آمار مرغ آماده کشتار را در سماسط (سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) ثبت کنند و چنانچه فردی در این زمینه بی توجهی کند پرونده تعزیراتی تشکیل و به عنوان متخلف مجازات می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه خروج مرغ از استان نیز ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی موظف شده از خروج محموله های مرغ زنده و آماده طبخ جلوگیری کند.

او افزود: امیدواریم با نظارت بر چرخه تولید و توزیع و اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش نرخ مرغ در استان باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما