شناسهٔ خبر: 44147497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل استاندارد یزد خبر داد

اجرای اجباری استاندارد آسانسورهای هیدرولیک در تمام ساختمان‌ها

حمید رضا دهقان

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: اجرای استاندارد آسانسورهای هیدرولیک از ابتدای اردیبهشت سال آینده در تمام بخش‌های عمومی و خصوصی اجباری می‌شود.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا زارع بنادکوکی» افزود: در گذشته استفاده از آسانسور بیشتر مخصوص بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و تجاری بزرگ، شرکت‌ها و دوایر دولتی و خصوصی و همچنین برج‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه بود ولی امروز استفاده از این وسیله مفید و ایمن عمومیت بیشتری یافته و حتی در برخی از مناطق روستایی و ساختمان‌های یک طبقه نیز رایج شده است که دارا بودن تاییدیه ایمنی معتبر برای ادامه کار آنها، امری ضروری به حساب می‌آید.

وی با بیان این که در استان یزد همانند دیگر مناطق کشور، علاوه بر نصب آسانسورهای کششی، استفاده از آسانسورهای هیدرولیک نیز بسیار رایج است، افزود: در همین راستا نیز دریافت تاییدیه ایمنی برای آسانسورهای هیدرولیک نیز بر مبنای تاریخ صدور پروانه یا سایر مجوزهای قانونی برای ساختمان، از ابتدای اردیبهشت سال آینده به صورت اجباری به اجرا در می‌آید.

این مسئول که در جمع شورای معاونین و روسای دوایر این اداره کل سخن می‌گفت، تاکید کرد: با توجه به اهمیت ایمنی و اطمینان استفاده از آسانسور،  اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های تازه‌ساز الزامی است چرا که صدور گواهی پایان‌کار برای بنا و ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری‌هاست.

مدیر کل استاندارد استان یادآور شد: اعتبار تأییدیه‌های ایمنی صادر شده برای آسانسورها، یک ساله است و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری به منظور اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور امری ضروری است. ضمن این که مسئولیت اخذ تأییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان‌هاست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، زارع بنادکوکی در پایان گفت: عموم مردم می‌توانند هنگام استفاده از آسانسور به شناسه نصب شده در داخل کابین توجه کرده و  کد ۱۰ رقمی موجود را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا از اصالت شناسه و صحت عملکرد آسانسور مطمئن شوند.

انتهای پیام

نظر شما